De wandelvierdaagse in de modder! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu De wandelvierdaagse in de modder! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

De wandelvierdaagse in de modder!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

29 Augustus 2008 | Vietnam, Hanoi

Zo nou in Sapa hadden ze niet van de Vietnamese 3 kwartier gehoord, dus ze waren zelf te vroeg! Ik zat mooi achter internet toen er een HMONG meisje naar mij toe kwam (een meisje van de bergvolken in Sapa)Ze bleek mijn gids te zijn. Samen met een stel uit australie en twee meisjes uit israel zouden we die dag een eind gaan wandelen! Ik ben nu niet echt een goede wandelaar dus ik had zo mijn twijfels haha! Maar de 3 km berg op en af die we die dag deden waren zo ontzettend mooi dat ik meteen baalde dat ik ma 2 dagen in Sapa had! De lucht is echt zo natuur achtig hahaha! En de bergen zo mooi, met allemaal rijst velden, overal waren kleine dorpjes en allemaal arme mensen, maar ze waren heel erg gastvrij! Het was eigenlijk erg leuk om te wandelen want iedereen had een kop als een tomaat haha! We kwamen ook steeds 3 japannners tegen, een leraar van 63 met twee studenten, die waren steeds aan het rennen haha, dat was echt heel komisch!

Na de 3km nam ik afscheid van de groep en ben ik nog wat gaan lopen door Sapa, er liepen steeds twee HOMNG meisjes met mij mee die van alles wilden verkopen, eigenlijk best gezellig want ze liepen wel een half uur mee! Natuulijk heb ik maar even wat gekocht, een of ander vreemd instrument haha! Toen had ik s'avonds mijn avond eten in het hotel, dat beviel prima, hier raakte ik aan de praat met een leraar uit Spanje en met hem heb ik dus mooi mijn eten op gegeten! Wat is dat met die leraren?? haha volgens mij reizen ze meer ;) hahaha!!
Nou goed ik ben weer mooi optijd naar bed gegaan want ik was zo duizelig dat het leek als of ik een heel zak wiet op had (iets wat ze allemaal aan mij vragen omdat ik uit Holland kom natuurlijk hahaha)

De tweede dag in Sapa was ik een stuk beter te pas, dat moest ook wel want we moesten natuurlijk de spierpijn van gisteren eruit lopen! Dat betekend 10 km, door jungle, bergen, water en modder, heel veel modder! Het was weer een super tocht. Ik was helemaal in mijn element haha! Onze gids vertelde ondertussen een heleboel over het leven dat de mensen daar leven, het is echt heel bijzonder!! Ik kan iedereen direct aanbevelen om er naar toe te gaan, als je van wandelen en van mooie natuur houdt! Gelukkig werden we vandaag na 10 km lopen en een lunch terug gebracht door een jeep, muhaha! Dat was beter werk, s'avonds mocht ik nog eten in het hotel omdat mijn trein pas om 8 uur vertrok, nog even met die gekke japanners gepraat en met die spanjaard! Toen even gedoucht in een verschrikkelijk vies hok en toen kon ik de bus in. Daar even gepraat met een Engelsman die bus ziek werd haha! En toen moest ik dus mijn trein weer zoeken, ik was al op het ergste voorberreid dus ik maakte me niet zo druk.
Op het station heb ik die japanners zelfs even geholpen en kwam ik weer de spanjaard tegen haha erg grappig! Ik vond wonderbaarlijk zelf mijn slaapplek voor die nacht en:

Het was net een paleisje!!! Alles was mooi van hout en er was zelf een lampje!! In plaats van dat ik dacht dat we naar een kamp gingen, gingen we dit keer naar een of ander luxe resort leek het wel!! Ik deelde mijn 4 bedden met een jongen uit Israel, erg aardig, ma ik ben voor de zekerheid toch maar boven in gaan liggen hahaha! Nu komt er nog 1 mooi verhaal hahah! Ik ging naar de wc, en toen zag ik in de trein allemaal mensen dansen en lachen, ik dacht heeej daar moet ik heen, ik dus even kijken!!! KARAOKE!!! in de trein, hahahah allemaal politie agenten die aan het zingen waren haha! Heel vreemd maar erg leuk haha! Ik ben maar gaan slapen want dat wiebelige ding is niet wat voor mij!
S' morgens kwam ik weer terug in Hanoi en toen heb ik maar meteen een moterbike aan geschoten want ik had geen zin om te zoeken naar mijn taxi in de chaos. Ik kwam bij mijn hotel in Hanoi en heb daar even de boel wakker gemaakt, haha het was 5:15 haha oeps, nou ik mocht wel even weer een kamer voor een dag! Dus hier ben ik dan weer terug! Vanavond ga ik weer met die wiebelige trein naar Hue!! (in het midden van Vietnam) Ik ben nog steeds zo duizelig als een kameel dus hoop dat dat een beetje over gaat, verder ben ik helemaal tevreden ;)

Veel liefs Vera

  • 29 Augustus 2008 - 05:02

    Mama:

    wat fijn om iets te horen en te zien . Het is hier nu erg vroeg 7 uur .En ik wilde net weggaan en dacht aan je vandaar zo vroeg ha. Fijne treinreis en slaap ze onderweg en niet teveel wiebelen kus

  • 29 Augustus 2008 - 05:14

    Jorieke:

    Hoi Vera,

    Leuk om al je verhalen zo te lezen! Je maakt genoeg mee!
    :)

  • 29 Augustus 2008 - 07:34

    Rogier:

    Vera! Echt ongelooflijk dat je daar in Vietnam in je eentje een beetje rondtoeft! Ben heel benieuwd naar de rest van de verhalen! Heel veel plezier nog! Liefs!

  • 29 Augustus 2008 - 08:26

    Jet:

    Hallo Vera,

    Wat leuk dat je ons zo mee laat genieten. Leuk zo'n karaoke in de trein.
    Je had wel mee kunnen doen met het liedje HEMELBED POLKA (jouw moeder goed bekend)
    He meissie geniet nog lekker en we blijven je volgen.
    Kus, Jet

  • 29 Augustus 2008 - 08:36

    Mama:

    fijn om je weer even te spreken op msm.En wat een leuke foto s. vooral die met dat gidje. Nu wiebel ze in de trein naar Hue en dan spreken we elkaar vast weer. liefs.

  • 29 Augustus 2008 - 09:53

    Emma:

    Klinkt super allemaal! En mooie foto's! :D
    xx Emma

  • 29 Augustus 2008 - 10:33

    Fransje:

    'tIs weer fantastisch, je verhaal en de foto's!
    Enig om e lezen.Ga vooral zo door.
    liefs en groeten,Fransje

  • 29 Augustus 2008 - 11:13

    Aletta:

    Wat een geweldige waterval! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 23212

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: