De mekong delta - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu De mekong delta - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

De mekong delta

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

17 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Hier weer een berichtje uit Vietnam! Mijn rust dag heb ik afgesloten met een geweldige boterham met hagelslag en een filmpje haha, gezellig samen met Aletta! Hierna vertrok ik voor drie dagen naar de mekong!

De bus vertrok om half 8 en we reden naar een dorpje genaamd Cai Be. Vanaf hier namen we een boot die ons naar een drijvende markt zou brengen. De mekong is een hele grote rivier met allemaal kleine zijkanaaltjes met prachtige dorpjes en natuur. Nu klinkt dat allemaal geweldig maar ik moet zeggen dat mijn eerste ervaringen met de mekong een stuk minder waren! Moeder natuur had namelijk alle kranen weer opengezet en hierdoor was het koud en nat in de boot. Normaal zou mij dat niks uitmaken maar ik had mijn backpack niet meegenomen, ik had me niet bedacht dat het wel eens koud zou kunnen worden zonder trui en dat merkte ik toch wel toen we over de grote rivier voeren! Gelukkig werd het al snel droog en toen we na de drijvende markt (waar niks verkocht werd omdat het regende) naar een aantal demostraties gingen was mijn humeur alweer helemaal veranderd! We kregen te zien hoe ze rijstpapier maken en ook hoe ze een soort cocosnoten snoep maken.

Hierna gingen we naar Vinh Long city om hier lekker over de markt te lopen. Op de markt verkochten ze onder andere levende eenden en varkens..dat vond ik toch iets minder! Na Vinh long werden we naar het hotel gebracht in Can tho. Tussendoor hadden we nog een lunch in een klein dorpje hier konden we wat eten en kon je even door het dorpje fietsen. Ook heb ik hier een dikke vette slang om mijn nek gehad, dat beviel me beter dan er eentje op te eten! In Vinh long deelde ik een kamer met twee meisjes uit engeland en Australie die ook beide alleen aan het reizen waren! S'avonds heerlijk iets gegeten bij het water en als toetje een stuk appeltaart met ijs gehad!

S'morgens ging de wekker om 6 uur! Vandaag gingen we naar de grootste drijvende markt in de Mekong. Het kopen en verkopen van het fruit of groenten in de mekong gebeurt vaak heel erg vroeg, daarom was 6 uur een goede tijd! We voeren met een klein roeibootje door de markt en het was erg leuk om te zien wat elke boot verkocht en hoe de vietnamezen aan het handelen waren! De nodige foto's zijn dan ook weer hier gemaakt!
De boot bracht ons naar een andere markt waar we ook nog even mochten rond snuffelen! Hierna gingen we naar een fabriek waar ze rijst maakten (of nou ja, schoon maakten) Ik vond het niet echt super omdat ik achteraan stond en door al die machines niks kon horen, maar goed dat mag de pret niet drukken he! We hadden een lunch in het dorpje Can tho en hier moesten we 3 uur wachten totdat de boot ons naar een drijvend hotel zou brengen, waar we deze avond zouden gaan slapen. Het grooste deel van de groep had maar besloten om in een cafe te gaan zitten omdat moeder natuur alweer met die kranen aan het klooien was! Het cafe was erg gezellig ;)
S'avonds verbleven we met de hele groep in een drijvend hotel, hier hadden we ook het avond eten. Ik deelde hier een kamer met een meisje uit Oostenrijk die halverwege de dag bij ons in de groep was gekomen!

S'morgens werden we wederom om 6 uur gewekt deze keer met kloppen en schreeuwen voor de deur en dat ongeveer 15 keer omdat onze gids maar niet wilde geloven dat we echt wakker waren! We hebben ontbeten en zijn vervolgens met roeibootjes naar een drijvend dorpje geweest! Dit was erg mooi om te zien en vooral zo vroeg in de ochtend omdat het dan nog lekker rustig is en de zon net op komt! Ik was helemaal tevreden in dat bootje! We bezochten onderweg ook nog een klein dorpje wat bewoond word door Cham mensen. Dat is een bepaald soort groep in Vietnam, ze hebben ook hun eigen taal.

Na dit dorpje te hebben bezocht gingen we naar Sam mountain, op deze berg staat de Cavern Pagoda. Het was een goede oefening zo vroeg in de ochtend want we moesten zo'n 500 trappen de berg op lopen ;) Eenmaal boven gekomen had we een prachtige Pagode en ook nog een uitzicht op Cambodja! (Helaas moest ik het ook met het uitzicht op Cambodja doen, want er is geen tijd meer om daar naar toe te gaan) Na de pagode gingen we een stukje met een grote boot varen en hier kregen we ook weer een lunch! (Ik eet die kilo's er zo weer bij op haha) Vervolgens stond ons een lange busrit van 7 uur te wachten die ons weer terug bracht naar Saigon! We konden genieten van het prachtige verkeer in Vietnam en kregen een klein ongelukje. Er kwam een grote bus die ons wilde inhalen en het nodig vond om de spiegel aan mijn kant ook meteen mee te nemen!

Eenmaal in Saigon heb ik nog iets gedronken met een aantal mensen uit de groep en toen mooi mijn oude vertrouwde hotel weer opgezocht! Morgen ga ik mijn souvenier tas nog wat bijvullen en dan vlieg ik vrijdag om 6 uur s'middags ongeveer terug naar het koude kikkerlandje Nederland!

(Roos, Ik heb even geinformeerd bij echte Vietnamezen en de maand maart werd mij aangeraden als beste maand om te reizen)

  • 17 September 2008 - 14:52

    Rogier:

    Hey marktvrouw,

    Leuk om al die verhalen te lezen. Jij maakt nog es wat mee, in tegenstelling tot mij haha!!

    Goede reis alvast!!

  • 17 September 2008 - 14:54

    Aletta:

    Fantastisch verhaal, lekker herkenbaar!
    Ik kom net thuis van een Nederlands feestje in een superluxe hotel, heb nét iets te veel witte wijn gedronken ben ik bang!
    Maar wat zal ik lekker slapen op mijn vandaag gearriveerde matras! :)
    Voor het eerst in anderhalve maand slaap ik in een echt BED :D
    Ik zal je morgen terug mailen (het is in Vasco's op Hai Ba Trung) Daarvoor nog een hapje eten? ;)

    Ik ben héél benieuwd naar je foto's!!

    Liefs Aletta

  • 17 September 2008 - 15:32

    Chaan:

    Zeg Veer, die slang laat je wel daar he???

  • 17 September 2008 - 15:33

    Emma:

    Hoi Vera, het einde is in zicht lees ik! Mooi verhaal hoor en stoere foto met die slang ;)Heel veel plezier je laatste daagjes in Saigon, en ben benieuwd naar de rest van je foto's! Binnenkort ff bekijken!

    Kuss Emma

  • 17 September 2008 - 15:57

    Papa Mama Eva:

    Zo wat een verhaal .en mooie foto s . we zijn erg onder de indruk van die grote slang brrrr.Veel plezier nog met Aletta en we blijven haar natuurlijk volgen vanuit nederland.Voor vanavond nog veel plezier en voor daarna welterusten slaap lekker. liefs alle lindes.

  • 17 September 2008 - 17:58

    Gerda Voortman:

    Wat een stevig slangetjeom dat blanke halsje! jIJ DURFT!!!
    en wat een prachtige foto's.Wat een geweldige vakantie!Vera geniet nog een aantal dagen van dit bijzondere land!
    Tot ziens
    in Lonneker! Groetjes de Voortmannetjes

  • 17 September 2008 - 18:26

    Mar:

    Leuk verhaal weer...freaky slang...brrr krijg er de rillingen van!

    Goede trg reis!
    Kus Mar, Dave & de rest!

  • 17 September 2008 - 21:08

    Josefoyer:

    Ha die Vera, je kunt zo het circus in met die grote slang om je nek.
    Jammer dat je weer teruggaat, ik zal je verhalen missen
    Liefs José

  • 18 September 2008 - 09:45

    Jet:

    Hee slangendrager,

    Ik heb ook eens zo'n slang om mijn nek gehad, maar ik had er niet zo'n big smile bij als jij.
    Geniet nog maar even van de prachtige natuur en de lieve mensen. Het is een reis en ervaring om nooit te vergeten.

    Liefs Jet

  • 18 September 2008 - 18:21

    Laura:

    Goede reis terug!!!
    :D

  • 18 September 2008 - 20:12

    Mama Papa Eva:

    Zo je reis zit erop!Jammer he!Een goede terugreis en tot op schiphol! dikke kus van ons.

  • 18 September 2008 - 20:30

    Paula En Marloes:

    Hoi Vera! Goede terugreis en tot gauw!

    Xx Paula en Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 23226

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: