Het woordenboek in de trein - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu Het woordenboek in de trein - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Het woordenboek in de trein

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

27 Augustus 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallo,

Hier een berichtje vanuit Sapa, zo hej wat een tocht, ik sta nog steeds te schudden op mijn benen heel irritant! Ik moest wachten op de taxi gisteravond want die zou mij naar het station brengen. Nu moet je in Vietnam gemiddeld ongeveer 3 kwatier langer wachten, dus ik maakte me niet druk toen ze te laat waren! Echter kwam mijn taxi niet opdagen lekker was dat dus, ik werd gebracht op een scooter door een man van het hotel anders zou ik de trein niet halen! Eenmaal op het station leek het meer op een koopzondag bij de H&M, dan op een station, jeetje wat was het daar druk! De man van het hotel hielp me even het perron vinden, ooowh god ik werd echt bang! Het was donker, overal zaten mensen op de grond en de trein zag er uit als of hij uit de jaren 40 kwam!! Ik kon niet geloven dat we echt naar Sapa gingen want ik had ideeen dat ik heeeeel ergens anders terrecht zou komen! Jullie snappen wat ik bedoel ;)!! Nou toen ik eenmaal in mijn hutje was kwamen er twee jongens en een meisje bij in. Allemaal harstikke vietnamees! Ik dacht nou laten we het maar proberen:

poging 1: Do you speak english? HELEMAAL NIKS!!
poging 2: Ik pakte mijn vertaal boekje erbij en liet haar de zin zien, of ze engels sprak: en toe zei ze YES!
poging 3: Ik liet haar de zin zien dat ik uit holland kwam, en vroeg waar ze vandaan kwam!
poging 4: Ik dacht nee dit word niet echt een boeiend gesprek zo, als alles van mij moet komen, dus ik besloot een prachtige vraag te stellen: waar zijn de wc's hahaha! puur eigen belang dus ;)
Net toen ik wilde gaan slapen hoorde ik iets, wat de man met wie ik dus slangen ga eten in artis ;) haha ( is primajoh job, ik kan alles aan) wel herkent! Snurken! grrr...maar uiteindelijk ben ik wel goed in slaap gevallen.
Verder was de trein wel prima een beetje wiebelig en daar heb ik nu nog last van! Ik zit niet in een groep maar word gewoon steeds opgehaald door busjes! Mijn hotel is heel erg mooi, haha ik heb een hemelbed met een allemaal witte dingetjes, ik denk dat het meer een honeymoon kamer is! Nou moet ik weer even wachten, als het goed is word ik zo opgehaald door een busje, ma ja dat duurdt nog wel 3 kwartier! Internet is een beetje traag hier in de rimboe dus ik stop weer!

kusjes!

  • 27 Augustus 2008 - 07:48

    Fransje Fris:

    Hoi Vera,
    Het is weer heel wat wat je beschrijft.Maar het komt gelukkig iedere keer weer goed. Daar moet je maar aan denken. Ik typ dit nu aan het buro bij jullie thuis. Wij (herbert en ik)hebben vannacht heerlijk in jouw bed geslapen. haha.Veel plezier verder en tot schrijfs.H en F.

  • 27 Augustus 2008 - 08:09

    Herbert Fris:

    Ha die Vera,
    Geweldig om te lezen wat jij allemaal meemaakt. Wat een avontuur. We zullen je volgen hoor. Ook ik heb lekker geslapen in je mandje. Nog heel erg bedankt. Veel geluk, geniet en pas goed op je zelf.
    vrgr. Herbert

  • 27 Augustus 2008 - 09:04

    Petrik En Judith:

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat mooie hemelbed van jou...heb je daar geen foto van?? Spannend hoor al die dingen die je onderneemt en meemaakt. Geniet er van!

  • 27 Augustus 2008 - 09:31

    Mama:

    gezellig weer even bijgekletst online geniet ik van.Nu ga maar weer lekker wandelen en mooie dingen voor iedereen kopen haknuf mama

  • 27 Augustus 2008 - 10:13

    Peter Floyd:

    Veer!!

    Ik wist helemaal niet dat je richting Vietnam wilde! Wat ga je daar allemaal uitvreten dan, gewoon Veer On Tour? Of heb je nog diepzinnigere doelen? ;)
    Ik zit bijna nooit meer achter de computer door de drukte en als ik er achter zit dan mis ik de helft, dus ook dit en het feest van je slagen, great job!
    Het ziet er wel mooi uit daar hoor! Veel plezier nog verder!

    Liefs

    Peter Floyd

  • 27 Augustus 2008 - 10:55

    Han:

    hai Veer super hoor al jouw berichtjes. Ik zal proberen je wat extra fotoruimte te geven zodat je 100 foto s kunt plaatsen.Vaders zal het betalen ha ha.Ben erg nieuwsgierig naar de fotos vanuit Sapa.

    liefs
    Han

  • 27 Augustus 2008 - 17:37

    Jeffrey:

    Veraaa!!! WAT! Ik had niet verwacht dat je zo gek was! In je eentje naar Vietnam vond ik al verbasend.. en dan nog gewoon even stukjes slang eten :|

    Wel stoer dat je daar zo in je eentje bent en allemaal mensen leert kennen.

    Ik heb de helft van alles gemist, want heb sinds kort pas internet in mijn nieuwe
    crib, maar wel leuke verhalen joh!

    Veel plezier daar nog!

  • 27 Augustus 2008 - 18:13

    Sjees:

    Hallo!

    Wat een avonturen weer. Ik denk dat ik hard gillend van het station was gegaan. Succes nog en veel plezier!


  • 28 Augustus 2008 - 09:06

    Carmen:

    Veeer!
    Sprak gister je moeder bij de Makro (daar kom je mensen tegen haha) en heb ff met haar bijgeklets over jou avonturen! Helemaal over de trein.. dat jaren 40 idee lijkt me idd ook geen prettig idee! Heb je lekker geslapen in je prinsessen bed? Hoop snel weer op spannende verhalen!

    xx Car

  • 28 Augustus 2008 - 09:12

    Henk:

    Hoi Vera,

    Wat een heerlijke avonturen, lekker ronddolend in dat mooie land. Halong Bay vond ik ook heel indrukwekkend. Geniet lekker van de strandjes die gaan komen, zodat je vader alsnog een beetje kan meegenieten.
    Nog een goede reis met veel leuke avonturen en interessante ontmoetingen!

    Henk.
    PS: Heb je al een brommertje gezien welke niet bij je vader op de film staat ??

  • 28 Augustus 2008 - 16:31

    Mar:

    Haaaaaaai Veertje,

    Zozo dat doe je goed...van een hutje met een snurkerd naar een hotel met hemelbed, nice ;) haha! Maar mooie en spannende avonturen maak je mee :D Nou doe het hennig aan en tot je next story :D

    Dikke kus vanuit Enschede van Mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 23260

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: