Shoppen in Cholon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu Shoppen in Cholon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Shoppen in Cholon

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

14 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Vandaag had ik afgesproken met
Aletta! Jeeuh een echte meiden dag en dat betekend natuurlijk: Shoppen!
Aletta wist wel waar dat prima kon, en zo kwam ik terrecht in de wijk Cholon (hier wonen alle chinezen)
Dit duurde echter wel eventjes want eerst moeten we onze scootertocht nog overleven! Aletta kwam ongeveer zo'n 5 min eerder aan dan mij maar heeft dan ook met haar motormuis alle verkeersregels overtreden ;) (voor zover er verkeersregels zijn) Kijk voor haar prachtige prijsvraag over het verkeersbord en natuurlijk haar verhalen even op: alettaaanhetwerk.waarbenjij.nu

Toen we dus eenmaal in Cholon waren kon het shoppen beginnen. Eerst wat mooi kerstmannen gekocht voor in de kerstboom haha! Toen beide een ketting en toen kwam ik tot de werkelijkwaar fantastische wetenschap dat ze hier ook dvd's verkochten! Ik was nog een beetje overdonderd maar even later wist Aletta mij te wijzen op: SEIZOEN 4 van LOST!!! jeeeuh! In het engels natuurlijk he! Ik ben dus bij deze, de eerste week van mijn thuiskomst niet achter de televisie vandaan te halen! Ik heb ook maar meteen seizoen 1 2 en 3 gekocht voor het machtige bedrag van 8 euro!

Voordat iedereen denkt dat we echte de hele dag geshopt hebben, nee hoor we hebben ook nog een padagoge gezocht en een kerkje met een verschrikkelijk neonlicht Jezus-beeld. Hierna werd het tijd voor een hapje en een drankje. We belanden ergens op een plastic krukje met vieze honden aan onze voeten! We kregen rijst met niet te eten komkommers en een soort vlees of vis waarvan we beiden niet van plan waren om het te gaan eten!! Een vrouwtje met een pyjama broek maakte een ge-wel-dige foto van ons en toen waren we weer klaar om te gaan!

We hebben bij haar thuis even wat gedronken en de foto's gekeken! Ze heeft echt een super mooi huis! (Ja echt waar!!) Ik kon nu ook meteen zien waar de lampionnen en het schilderij gebleven waren :) die we eerder gekocht hadden!
S'avonds zijn we naar de Mexicaan gegaan en zelfs dat vond ik super lekker! (haha,ik leer hier alles eten) Toen nog even een dikke sorbet genomen en toen was het weer tijd om te gaan slapen!

Vandaag heb ik een 'rust' dag! Als het goed is moet er een groot festival zijn, maar om eerlijk te zijn heb ik daar nog niks van gemerkt! :(
Morgen ga ik voor drie dagen naar de Mekongdelta!

Veel liefs Vera

  • 14 September 2008 - 06:15

    Aletta :

    Wat een leuk verhaal! En zo herkenbaar ;)
    Mocht je vanavond langs willen komen om een hapje mee te eten (niet dat er iemand anders mee-eet hoor), dan ben je van harte welkom!

    Laat maar weten...

    Doei!

  • 14 September 2008 - 14:54

    Papa Mama Eva:

    Hoi meisje. Wat een verhalen weer en wat een koopjes!!!Kun je straks thuis weer van lost genieten!!!Eet smakelijk met Aletta en een goede reis morgen naar de Mekong delta,en slaap maar lekker in dat drijvende hotel .Niet zeeziek worden.Een goede trip en geniet ervan liefs papa mama eva en jj en blub.

  • 14 September 2008 - 15:06

    Leny De Vries:

    Wat een bijzondere belevenissen weer. Ik hoop niet dat de dvds illegaal zijn? Hebben we een keer in Polen gehad.
    We hadden er 4 en ze hebben er maar 1 gevonden!Ben benieuwd naar je ervaringen bijde Mekong en naar je foto's. Ze zijn prachtig.
    Veel plezier,
    Karel en Leny

  • 14 September 2008 - 15:53

    Jet:

    Lieve Vera,

    Ja dat shoppen dat hoort er nu ook eenmaal bij. Ik ontvang ook bijzondere mailtjes van Emmeke.Dus we hebben genoeg leesvoer van onze wereldreizigers.
    Fijn dat het zo goed gaat. Veel plezier de komende dagen en we blijven je volgen.
    Liefs Jet

  • 14 September 2008 - 16:50

    Paul:

    niet te veel uitwijden wat je allemaal koopt, de douane leest ook mee, het meenemen van klandestiene dvd's is strafbaar!!

  • 14 September 2008 - 17:11

    Marloes:

    Whaaaa, LOST 4 op dvd!! Die wil ik natuurlijk ook zien!! Ik verheug me er nu al op! Zorg dat je hem wel mee kan nemen, bescherm hem desnoods met je leven, haha! ;)
    Veel plezier bij de mekong delta!

    X Marloes

  • 14 September 2008 - 20:34

    Gerda Voortman:

    Wat een belevenissen,en wat een prachtige foto"s. Heel veel plezier in de mekong delta!!
    De groetjes uit Lonneker

  • 15 September 2008 - 06:14

    Mar:

    Hai meis,

    Zozo weer genoeg gedaan de afgelopen dagen :D Leuk!! Hihi Lost gekocht ja, dus je was helemaal happy! Nou veel plezier bij de Delta en geniet van de laatste paar dagen! Tot snel (is ook wel weer leuk om te zeggen :D)

    Kus Mar

  • 15 September 2008 - 09:00

    Henk:

    Hoi Vera,

    Wat een geweldige reis ben je aan het maken. Bij elk verhaal ben ik ook weer en beetje aan het nagenieten, zelfs op de maandagochtend achter het buro.
    (Manfred weet van niets natuurlijk !)
    Nog veel plezier en leuke avonturen in die imposante Mekong-Delta.
    Henk.

  • 16 September 2008 - 15:39

    Anita:

    Hoi Vera,
    Als ik het zo lees heb je het er wel naar je zin
    daar.
    Het blijft leuk om te lezen wat je nu weer hebt meegemaakt.
    Niet te veel shoppen he ;-) het moet straks allemaal mee in je koffer !
    Veel plezier nog deze laatste week.
    Groetjes, Anita.

  • 16 September 2008 - 18:02

    Ankie:

    Wat leuk om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken Lief en Leed, (buikgriep) ,je beschrijft het allemaal zeer levendig. Ik zit te griezelen bij het eten van de slangensoep.en zit te duimen als je achterop zit bij de motormuis.Veel genoegen nog .Ankie (Muller).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 23231

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: