Zon, zee en strand - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

05 September 2008 | Vietnam, Hoi An

De afgelopen twee dagen waren
heerlijk. Hoi an is een super leuk plaatsje waar je even helemaal tot rust kunt komen. Ik heb een fiets gehuurd voor een euro en kon zo heel makkelijk overal langs. Hoi an is normaal makkelijk te doen te voet, maar ik vond een fiets toch wel handig met dit weer ;) Het is hier namelijk echt super heet! Ik heb gewinkeld en rond gesnuffeld op marktjes.

Gisteren ook even naar een restaurant geweest van een Nlse eigenaar, dat was wel gezellig omdat er ook nog twee mensen uit Friesland zaten te eten. Weer even helemaal mijn Nederlands opgehaald haha! Toen s'middags moest ik natuurlijk de kledingwinkels uitproberen. Ik heb 2 tuniekjes laten maken en een kymono.
Je hele lichaam wordt dan opgemeten en dan gaan ze het binnen 24 uur maken. Ze zijn heel erg mooi geworden :D whoeeei!

Gisteravond kwam ik een Duitser in het stadje tegen, die ik al eerder had gezien in het hotel en dus heb ik daar even iets mee gedronken op het terras. Een terrasje pakken is hier trouwens nog al anders. Om 10 uur is hier namelijk alles dicht!! En met dicht bedoel ik ook echt dicht!! De lampen gingen uit, deuren werden dicht gedaan en wij moesten dus letterlijk huppa uit het cafe! Hahah dat was een aparte ervaring, toen zat er dus niks anders op dan maar naar het hotel te gaan. We kwamen bij het hotel en ook daar waren gewoon al alle lampen uit en de bewaker lag te slapen! Nou lekker dan he om half 11!!!

Vandaag heb ik dus mijn kleren opgehaald en ben ik met mijn fietsje naar het strand gereden. Vervolgens heb ik daar de hele middag op mijn ligstoel gelegen!! hahaha! Heej ik moet toch wat, ik lag dus heerlijk te zonnen terwijl ondertussen mijn kleren werden gemaakt! Wat een leven he! Ik heb me inmiddels ook maar aangepast aan het rimte van de Vietnamezen. Ik was namelijk mijn fietsen sleuteltje kwijt (oeps) Ik had dus werlijke alles al na gezocht en het zand omgespit maar er was niks te bekennen. Ik had maar besloten om me er niet druk om te maken, want op de een of andere manier komt hier altijd alles vanzelf goed!! Dus toen ik later naar mijn fiets heen liep en in mijn tas keek, zat hij gewoon in mijn tas!! (die ik al 100x had doorzocht) hahaha! Ik ga me nu echt nergens meer druk om maken dus!!

Verder heb ik vandaag nog even wat gegeten met twee Nederlandse meisjes, die zaten naast mij in het restaurant en ik ben er dus maar bij gaan zitten want dat is wel zo gezellig! Ik ga mooi vroeg naar bed (niet dat hier in de stad een andere optie is) want ik ga morgen om 8 uur naar My son (een soort Angor watt in het klein)

Bedankt voor alle leuke reacties!!
Veel liefs Vera

  • 05 September 2008 - 13:36

    Mama:

    Ja steek ons de gek maar aan met zo n mooi strand.Veel plezier morgen in de bus naar Son en met de boot terug. liefs mama

  • 05 September 2008 - 15:18

    Marieke Vd Straat:

    Heej veer
    lees nog elke keer je berichtjes want je schrijft ze erg leuk.
    Moest wel ff schrikken van het verhaal in het ziekenhuis want das wel ff heel heavy lijkt me. Ziekenhuizen zijn al niet leuk maar in het buitenland??? haha ik wil ook costum made kleren!! Heb je allemaal goed voor elkaar!
    Nou heel veel plezier nog en voorzichtig aan.

  • 05 September 2008 - 16:28

    Aletta:

    Oh FANTASTISCH die lampionnen!! Daar wil ik ook heen! Heb je er niet wat gekocht?!
    Ik ben net naar een borrel van de Nederlandse vereniging hier geweest, was wel leuk, nog wat kunnen netwerken! ;)

    Wanneer kom je hierheen? Volgend weekend is helemaal vrij gepland ;) Eventueel kun je dan ook hier slapen, als je dat wilt...

    Groetjes Aletta

  • 05 September 2008 - 16:54

    Carmen:

    Veertje!

    Wow..! En ik dacht dat jij naar de andere kant van de wereld ging om wat van de cultuur te bekijken, lig jij daar aan het strand! Achja.. dat moet ook kunnen! Hoorde al van je mams (tja, kom haar ook overal tegen hihi) dat je kleren liet maken daar! Net zo gaaf, mooi uniek! :D Geniet van je nachtrust, zou ook wel lukken aangezien er geen nachtleven is haha!

    xx Car

  • 06 September 2008 - 10:48

    Marloes:

    Heej Vera!

    Leuk om al je verhalen te lezen! En vooral de foto's zijn leuk om te bekijken. Ik krijg helemaal zin om op reis te gaan! Vooral als ik dat strand zie en het hier regent :( Gelukkig dat je weer bijgekomen bent van je ziekenhuiservaring. Je was Christoffeltje toch niet vergeten? ;) Geniet nog van de laatste 2 weken!
    Xx Marloes

  • 07 September 2008 - 08:52

    Toon En Lucy:

    wij volgen met veel pleziier je weblog. leuke verhalen, mooie fotoos. doe voorzichtig en kom veilig terug. hrt. grt. T&L.

  • 07 September 2008 - 10:49

    Truus Weda:

    Je verhalen zijn erg leuk om te lezen en wat fijn dat er niets ernstigs aan de hand was met je in dat ziekenhuisverhaal.
    Ik wens je nog heel veel plezier en een goede reis naar ons kleine kikkerlandje .

  • 07 September 2008 - 11:55

    Lisanne Huuskes:

    heeey vera! wat ontzettend gaaf wat je allemaal meemaakt zeg!! en dat strand.. echt geweldig!! ik hoorde van mn moeder dat je deze site bijhield dus ik heb al je verhalen gelezen. lijkt me heel gaaf om ook een keer zo'n reis te maken al weet ik niet of ik het durf, mischien dat als je terug bent we een keer wat kunnen afspreken dan kun je me alles vertellen over hoe het is om alleen op reis te gaan. in ieder geval nog veel plezier en de groeten van mn moeder!! liefs lisanne

  • 08 September 2008 - 10:30

    Gerda Voortman:

    Hoi Vera

    Wat een mooi strand! Bijna geen mens te zien!
    Wat een luxe!Geniet maar lekker en laatjouw haute_couture maar maken!
    We zien wel later.
    groet uit Lonneker
    van de Voortmannetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 23247

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: