Gratis, gratis, kopen, kopen! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu Gratis, gratis, kopen, kopen! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Gratis, gratis, kopen, kopen!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

02 September 2008 | Vietnam, Hué

Vandaag was het nationale bevrijdingsdag in Vietnam! Ik had een paar mooie feestjes verwacht, optochten, parades, of iets in die geest! Wat bleek nou, hier in Hue betekend dat, dat je gratis in alle tempels kunt!! oleeeeej haha! niet dat die toegangskaartjes nu veel kosten (gemiddeld zo'n euro) maar goed hollanders he!

Blijkbaar was ik niet de enige die dan maar tempels ging bezoeken want het was me een partij druk!! Haha overal waren honderden mensen! Ik ging eerst naar de grote oude stad van Hue. Ik was rustig aan het klikken met mijn fototoestel toen er een man naar mijn toe: of ik een toerist was??!! hahaha nou 1 ding was duidelijk Vietnamees was ik niet, dat had hij goed! Hij vond me wel boeiend want hij hield niet meer op met praten en zo heb ik samen met hem en zijn vrouw de hele stad gezien!(Die trouwens prachtig is!!)

Vandaag had ik een andere motormuis en deze wilde mij de hele dag wel vervoeren overal naar toe! Dus ik kon rustig op mijn dooie gemak alles bekijken terwijl mijn motormuis ondertussen steeds ergens wat ging drinken ofzo! Super relax! Ik kon natuurlijk in alle tempels zo doorlopen dus dat was helemaal een giller! Hij trakteerde mij galant als hij was nog op een drankje bij de rivier (een cola welteverstaan, voorzichtig met mijn buik als ik ben) en volgens mij hoopte hij vurig dat ik de hele tocht met hem naar Ho Chi Minh zou doen! Helaas moest ik hem daarin telleurstellen ;) hahaha! Dus moest hij weer opzoek naar een nieuwe toerist!

In een tombe kwam ik nog aan de 'praat' met werkelijk 5 schatjes van kinderen, tussen de 4 en 8, die het erg grappig vonden om Engels te proberen! Ze kwamen bij mij op het trapje zitten en lieten horen dat ze tot 10 konden tellen! Vervolgens heb ik van hun Vietnamees leren tellen, haha erg schattig!! Ik heb ze een dropje gegeven en toen was ik natuurlijk helemaal The bomb!! haha Zwaaien dat ze deden aan het eind!!


Later een sprong in het zwembad en mijn dag was weer helemaal compleet!

  • 02 September 2008 - 12:03

    Jorieke:

    Hoi Vera,

    Leuk om al je verhalen zo te lezen! Gelukkig ben je weer aan de beterende hand! Ziek zijn in zo'n land lijkt me niet echt een pretje!

    Vind het ook knap dat je met zoveel mensen praat! (y)

    Geniet er nog van! en ik ben benieuwd naar je volgende avonturen!

    Groetjes, Jorieke

  • 02 September 2008 - 12:25

    Mama:

    Wat een verhalen hoorde ik net op msn. Het blijft fijn om je iedere dag even te spreken maar dat geldt voor ons allemaal. Papa eva en ik kijken er iedere keer weer naar uit. Nu een goede reis morgen met de easyrider en geniet ervan onderweg liefs van ons allen.

  • 02 September 2008 - 13:30

    Nicole:

    Hey Vera,

    Ik heb nu pas alle verhalen gelezen, was op vakantie, maar het klinkt allemaal superleuk!

    Heel veel plezier nog en ik zie je daarna weer op de hockey :), kun je al je verhalen vertellen.

    Kus Nicole (vd G)

  • 02 September 2008 - 14:34

    Emma:

    Mooie foto's hoor! Ben jaloers! Veel plezier nog!! xx Emma

  • 02 September 2008 - 14:47

    Gerda Voortman:

    Niet bij de pakken neer zitten maar positief blijven! Je haalt alles wat erin zit van die prachtige reis!
    Geniet maar met volle teugen, en eet maar dagelijks je boterham met kaas.Veel plezier!!!

  • 02 September 2008 - 15:52

    Hermine:

    Zonet de laatste belevenissen gelezen en de foto's gezien. Goed voor jezelf zorgen hoor, gelukkig ben je weer beter en heb je de ellende gehad.
    De foto's zijn prachtig, om jaloers op te worden, net als Emma zie ik net.

    Groeten van Hermine


  • 02 September 2008 - 15:53

    Hermine:

    en Gerrit en Thijs natuurlijk!!

  • 02 September 2008 - 19:44

    Elly Breukink:

    Hoi Vera fijn te horen dat je weer beter bent.Nou dat was wel schrikken dat je naar het ziekenhuis moest, maar het is goed dat je dat gedaan hebt beter is er niet. Nu kun je weer genieten en ik vind dat jij heel leuk kunt schrijven hoor. Ook leuk voor later.Veel plezier Elly

  • 02 September 2008 - 19:53

    Chaan:

    Ik reageer wel niet, maar ik lees alles ;-) Top Veer en knap van je dat je dit zomaar even in je uppie doet! Alleen op vakantie gaan is geweldig. In ieder geval weer genoeg leuke verhalen voor de vrijdagavond na de training!
    Tot snel en blijf voorzichtig doen hè!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 23261

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: