6 Pillen en een echo graag!! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu 6 Pillen en een echo graag!! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

6 Pillen en een echo graag!!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

31 Augustus 2008 | Vietnam, Hué

Dag mensen in Nederland!

Mijn doel van deze reis was, cultuur zien, meer van mezelf laten zien en mezelf ontdekken, nou ik kan je vertellen dat is gelukt vandaag! Ik werd wakker en was harstikke beroerd, geen van de nederlands pillen was van plan mij een beter gevoel te geven en de rijst en cola gingen ook niet helpen. Ik kon dus niks anders doen, dan om een dokter vragen, bij de receptie vertelden ze me dat ik even een half uurtje moest wachten omdat het te vroeg was. Een half uurtje later ik dus weer terug naar de receptie, maar net op het moment dat ik wilde zeggen dat ik echt even moest gaan liggen....BOEM!!

Geen idee hoeveel later werd ik wakker met 3 vietnameze gezichten boven mijn hoofd!!!! Ik dacht dat ik knettertje gek was geworden, gelukkig realiseerde ik me 5 tellen later dat ik moest zijn flauwgevallen! Nou jullie kunnen begrijpen dat er toen binnen 2 min een taxi voor mij klaar stond die mij naar het ziekenhuis zou brengen!

De meeste mensen zullen het weten maar ik zal het nog maar een keer herhalen! Vera en ziekenhuizen gaan totaal niet samen!!! Ik haat de witte muren, ben als de dood voor dokters, pillen, spuiten en andere rare vieze gevallen die je in een ziekenhuis tegenkomt. Helaas zat er vandaag voor mij niks anders op dan me te laten vervoeren naar een ziekenhuis!! Een VIETNAMEES ziekenhuis wel te verstaan!!!

Daar lag ik dan op een ziekenhuis bedje met naast mij, aan de ene kant een man met bloed uit zijn oren en neus, aan de andere kant een vrouw waarvan ik de details zou besparen! Er kwam een dokter naar me toe die een beetje engels sprak, en dankzij mijn woordenboekje in het vietnamees konden we het prima met elkaar vinden! Hij voelde aan mijn buik, nam mijn bloeddruk op en had het vervolgens over een echo...!
Ik was in totale shock, een echo....wat dacht die vent! De jongen uit het hotel was zo geestig om een goede grap te maken over zwangerschap en een blinde darm operatie, maar het hielp niet om mij weer aan het lachen te krijgen! ooowh wat was ik bang hahahah!

Nou toen kwam er een man, wat naar mijn idee op een politie leek, met rolstoel naar mij toen. Ik werd naar de echo kamer gebracht...brrr..
Daar aangekomen was ik een beroemdheid leek het wel, hele gangen keken mij aan!! Maar ik kon de humor er nog even niet van in zien! Ik kwam op een kamertje terrecht waar een hele lieve zuster zat die ook nog eens een beetje engels kon! Er stonden ongeveer 5 mensen om mij heen, gewoon voor de gezelligheid en ook even om te kijken hoe het allemaal zou gaan met deze beroemdheid! Naast mij stond een Vietnamees die uit Duitsland kwam en het prachtig vond om even Engels met mij te praten! hahaha! Nou de lieve zuster vertelde me dat ik me geen zorgen hoefte te maken, ik was niet zwanger, had geen blinde darm ontsteking en hoefte niet geopereerd te worden! Ik had gewoon een ontzettende infectie in mijn buik maar die kon worden opgelost met pillen! PWIEEEEWW....!
De Duitse Vietnamees en de andere nieuwsgierigen verlieten het kamertje en wenste mij het allerbeste van god!! (zou dat katholieke diploma van mij dan toch geholpen hebben) haha, ik werd terug gebracht in de rolstoel, en even later vertelde ook de dokter mij dat ik met een paar pillen prima in orde zou zijn!

Even later dus naar de apotheek, pillen gehaald en toen weer terug naar het hotel! Daar bracht de oude vrouw van het hotel mij een bord met rijstepap! Nu is het ook een klein detail ik hou niet van pap en ik hou niet van rijst, ma goed alles voor mijn arme buikje he! Ik ben maar aan het zwembad gaan liggen (hoe vervelend ;)) met een boekje!

Inmiddels ben ik een stuk beter te pas en ik ga zo die vieze rijstepap inruilen voor een broodje met jam!!

Nu zul je begrijpen dat ik me het deel: mezelf ontdekken...iets anders had voorgesteld, maar heej....nu kan ik igg wel letterlijk zeggen:

Ik ben eens goed op mijn smoel gegaan en toen leerde ik mezelf kennen ;)

hahahaha! Veel liefs van mij!

  • 31 Augustus 2008 - 09:11

    Emma:

    Zooo da's nog eens een avontuur! Ik moet zeggen, het staat ook niet erg hoog op mijn verlanglijstje om onderzocht te worden in een Vietnamees ziekenhuis! Maar wel weer een goed verhaal voor de toekomstige kleinkids ;)

    Nou lekker uitzieken en op naar t volgende avontuur!

    xx Emma

  • 31 Augustus 2008 - 09:29

    Mama:

    Wat schrikken vannacht toen je belde uit het ziekenhuis. Maar naveel contact zijn we weer gerust. Nu even chillen in de ligstoel.En dan weer rustig plannen maken om je reis te vervolgen. knuffel

  • 31 Augustus 2008 - 09:46

    Carmen:

    Vera!
    Wat is dit nou, gewoon ziek zijn en flauwvallen op je rondreis! Mmm.. waarschijnlijk komt het gewoon door de slang die je hebt gegeten, dat is je maag niet gewend haha! Rust lekker uit zodat je straks weer heerlijk kunt genieten van je reis! Achja, ik zeg maar zo: Wie ver wil komen.. (vul jij maar in hihi)! Beterschap!!

    xx Carmen

  • 31 Augustus 2008 - 10:10

    Frank:

    heey vera!,,

    wat een verhalen over jou avonturen daar! ik lees ze dagelijks, maar werd eens tijd dat ik ook wat terug ging sturen;)!! wat mooi dat het nog zo goed is afgelopen in het ziekenhuis, ik had niet graag met je willen ruilen!:P

    ik begin morgen weer met de eerste colleges, dus je kunt lekker blij zijn dat je daar nog van je rondreis geniet! heel veel plezier nog, en totdat je terug bent zullen eva en ik jou bedje goed bewaken;)

    xx groetjes frank

  • 31 Augustus 2008 - 11:06

    Aletta:

    Oh wat een naar verhaal! Ik hoop dat je snel weer opknapt!

    Liefs Aletta

  • 31 Augustus 2008 - 19:38

    Mar:

    Hai Veer,

    Wat lees ik nu...dacht ff kijken of je nog leuke dingen hebt meegemaakt en dan lees ik dat je zelfs t ziekenhuis al hebt gezien....Hmmmm...maar ja, dan weet je tenminste nu wat je hebt en dan kan je lkkr aansterken met pillen en een boekje bij t zwembad :D Nou sterkte, doe t hennig aan en genietse van droombed nr. 2!!

    Kus Mar

  • 01 September 2008 - 08:08

    Jet:

    Hallo Vera,
    Fijn dat alles weer o.k. is. Trouwens bij oma Muller kreeg je ook altijd rijstepap en Nienke en Ankie hebben er nog altijd goede herinneringen aan.
    Maar ik begrijp wel, dat jij liever een broodje kaas of jam eet.
    Veel plezier de komende dagen en we blijven je volgen.
    Kus Jet

  • 01 September 2008 - 21:17

    Corrien :

    Hey vera!

    Jeetje wat een avontuur heb jij al meegemaakt!
    kan me voorstellen dat het even schrikken was voor je, maar gelukkig was het goed gegaan..en kom je er weer snel bovenop!
    We gaan je verhaal goed volgen en wensen je veel succes nog, we kijken al uit naar je verdere verhalen! Liefs Corrien, Annemijn en Florian. :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 23262

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: