Regen, appels, en vietnamezen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu Regen, appels, en vietnamezen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Regen, appels, en vietnamezen

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

23 Augustus 2008 | Vietnam, Hanoi

Nou hier ben ik dan, in mijn eentje in Hanoi! Haha wat een avontuur! allereerst iedereen bedankt voor de lieve berichtjes!! Zoals je leest ben ik helemaal veilig aangekomen in Vietnam!

22 Aug. hebben papa mama eva en roderik mij weggebracht naar schiphol. Ik had ze nog geen 2 min gedag gezegd of mijn super handige snelle inchecktickets werkte niet, dus moest ik noodgedwongen in de onmeunige lange rij gaan staan. Klagen mocht ik niet want eenmaal in het vliegtuig lag een deken, kussen en krantje op mij te wachten, ik heb dus heerlijk 7 uur kunnen slapen. De andere tijd heb ik benut om mijn ontbijt (poffertjes) en mijn avond eten (kip) op te eten, haha hoezo vervelend!

Nou toen kwam natuurlijk Bangkok waar ik mezelf 5 uur lang mocht vermaken met een bankje en een samsumg tv op 8 meter afstand! Ik kan jullie alles vertellen over het schoonspringen en die gespierde mannen op de duikplank want dat is het enige wat ik gedaan heb hahaha in de tijd dat in in Thailand was ;)
Ik heb maar liefst 20 echte stappen op Thaise bodem gezet en toen kwam ik in een vliegtuig vol kleuren en vrolijke vietnamezen. Ik vond het daar meteen gezellig, helemaal toen ik een jong meisje (anh) naast me kreeg zitten. Ze begon me meteen de oren van de kop te vragen en vond het helemaal geweldig dat ik juf was. Ze kende wel iemand die nog een juf zocht voor 2 maand in Hanoi! Zo kwam het dus dat ik, voordat ik uberhaupt ook maar 1 voet op Vietnameze bodem had gezet al bijna een baan had ;) hahah! Nou goed 1,5 uur verder en ook een aantal kopjes thee en eten, was ik aardig op de hoogte van wat ze deed en zei van mij. Ik merkte zelfs weinig van de ontzettende turbelentie die we hadden en daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor hahah!

En daar was ik dan, Vietnam! Het regende pijpenstelen, de bliksems moet ik nog als stille getuige op de foto zetten anders geloofd niemand me. De man van de visum spookte er van alles mee uit, totdat ik uit eindelijk het land toch maar in mocht met een dikke vette knipoog! Het vietnameze meisje lootste mij de hal door en regelde een taxi! Ze woonde in dezelfde richting als Hanoi en dus zat ik even later ook met haar in de taxi! 10 minuten later was het hotel ook geregeld! (toch wel handig als iemand vietnamees spreekt ;) ik versta er werkelijk helemaal niks van namelijk) Ik heb haar uitgezwaaid bij haar huis, en kreeg ook nog een appel mee ook! Dat was een goede eerste kennismaking!

Ik verder met die taxi, het verkeer viel me reuze mee, ik als echte backpacker ahum ben namelijk Egypte gewend en daar kunnen ze pas echt scheuren!! Ik zat heerlijk te chille tot dat meneer stopte, ik dus vragen waar het hotel was en toen deed meneer als of hij mij niet begreep! Ik ben natuurlijk niet van de p*t gerukt en drukte die man een papiertje met het hotel in de hand, daar gingen we weer, we kwamen in een heel klein straatje waarvan ik dacht...oowh oeps door dat briefje zijn mijn laatste uurtjes in gegaan, maar nee hoor meneer ging de weg vragen en binnen 2 minuten stond Vera voor een hotel met gratis internet en ontbijt en nog veel belangrijker: geen kakkerlak gezien!!

Nou bla bla bla...lang genoeg! het was gezellig ik ga mooi slapen!!


  • 23 Augustus 2008 - 15:48

    Marieke Vd Straat:

    haaai Vera
    Ik vind je wel echt een held hoor dat je dit zomaar allemaal maar ff doet. Ik wens je heel veel plezier en hoop dat je veel mooie/leuke/grappige en interessante dingen meemaakt!Kan niemand je meer afpakken! doe voorzichtig en kom heel terug he;) kus Marieke

  • 23 Augustus 2008 - 16:30

    Carmen:

    Veer!
    Jeetje, wat snel al een berichtje van je! Leuk om te lezen dat de reis helemaal goed is gegaan, en dat je al zelfs vrienden hebt gemaakt haha! Mmm.. als je die baan aanneemt moeten we straks wel heel ver reizen voor feestjes! ;) Veel plezier deze dagen met het verkennen van de Vietnameese cultuur en chào t bit ai, chia tay ai (vertaal die maar eens hihi) :D

    xx Carmen

  • 23 Augustus 2008 - 16:44

    Mandy:

    wat een avortuurtje al op je eerste dag! veel plezier!!! en geniet er van!

  • 23 Augustus 2008 - 16:59

    Mar:

    Haaaaai Veer,

    Mooi dat je nu veilig en wel in Thailand zit :D Leuk dat je al zo snel een berichtje op de site hebt gezet! Nou veel plezier en wacht met smart op je volgende berichtje met spannende belevenissen! :D

    Dikke smakkerd van mij

  • 23 Augustus 2008 - 18:08

    Paulien En Han :

    een goede zondagmorgen. Uitgeslapen dan kun je nu Hanoi gaan verkennen. Met een vette knipoog en een vriendelijke lach kom je een heel eind dat blijkt wel uit je berichten die we lazen.Wij gaan dan lekker slapen . liefs en een kus .

  • 23 Augustus 2008 - 18:09

    Lindes :

    Leuk om je even op msn gesproken te hebben.

  • 23 Augustus 2008 - 18:33

    Emma + Fam:

    Heey Vera!

    Leuk verhaal, gelukkig ben je goed aangekomen en was dat straatje niet zo angstaanjagend als het eruit zag!

    Laat snel weer wat van je horen, ben nu al benieuwd naar de foto's!

    xx Emma en de rest van de familie!

  • 23 Augustus 2008 - 22:22

    Petrik En Judith:

    Hey Vera,

    Super man!! Helemaal in je uppie, wat een avontuur. Veel plezier en hou ons op de hoogte..

  • 24 Augustus 2008 - 08:49

    Ankie:

    Heeey VEER!

    Haha je bent nu al beter dan ik je hebt al meer berichtjes geplaatst en ontvangen dan ik in 5 maanden. Ga zo door want ik vind het super leuk om ze te lezen. Ik laat meer van me horen als ik terug ben in Nederland ik ga morgen lekker raften in de Victoria Falls hehe! En volgende week vlieg ik alweer terug geniet ervan en je hoort van me. Jammer dat ik je niet meer te pakken kreeg voordat je weg ging. Maar dat halen we wel weer in.
    dikke kus
    Je lieve nichtje!!!

  • 24 Augustus 2008 - 08:54

    Marloes:

    Hoi Vera,

    een leuk en spannend begin van het avontuur. Veel plezier de komende tijd.
    Groetjes Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 23254

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: