Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Vera Linde - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Vera

29 Juli 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Onze laatste dag in ko chang hebben we doorgebracht op onze scooter! We reden naar een paar totaal verlaten strandjes! Heerlijk liggen, wat drinken, schommelen aan palmbomen en kijken hoe olifanten zwemmen in de zee!
We gingen ook nog opzoek naar een andere waterval maar deze lag zo afgelegen dat we het eind niet gehaald hebben! Dat onze scooter over onverharde wegen moest vonden we prima maar dat we even later ook rivieren moesten oversteken zonder brug, haha dat ging ons te ver!

We hebben s' avonds gegeten in een super thais restaurant! Erg gezellig endruk! Daarna aan het strand nog wat gedronken!

S' morgens ontbeten en daarna gingen we met de ferry weer van het eilamd af! In de minibus naar bangkok! Dit was een behoorlijk lange reis, zo'n 7 uur in totaal! 'Gelukkig' regende het onderweg veel dus het maakte niet uit dat we in het busje zaten! Onze chauffeur had zo'n zijn eigen rijstijl en dat waa ook wel weer een ervaring opzich hahah! Hij vond het namelijk makkelijker rijden zonder de ruitenwissers. Roderik en ik zaten op de eerste bank en zagen niks hahaha!

We kwamen aan in bangkok en werden afgezet bij het victory monument erg mooi maar geen idee waarin bangkok dat was hahah, we namen dus ma weer een taxi naar de khoa san road! Hier aan gekomen werd er een enorme partij vuurwerk aangestoken! Ze waren dus blij dat we er weer waren hahah! We namen een subtiel gezegd simpele kamer, we moesten ons zowat douchen in de wc.......hahahah maar goed het was maar voor 1 nacht! Wat gegeten en gedronken. Roderik had zich zelf zonder dat hij het wist een pitser bier besteld! Hahahah hij vond het al vreemd dat de ober vroeg of hij twee glazen wilde!!

De volgende ochtend vertrokken we weer met een minibusje! Dit keer naar kachananburi! Dit is ongeveer 2 uur naar het noorden vanuit bangkok!! We namen een erg gezellig en simpel guesthouse voor de komende twee dagen! Hier is ook weer een zwembad dus yeaaaah! We liepen wat door het stadje en zijn nog even lekker gaan zitten aan de rivier! Dit dorpje is namelijk bekend van de bridge over the river kwai en de birmaspoorlijn!! Dan gaan er vast wel wat geschiedenislampjes branden bij jullie! We gaan vanaf morgen de boel hier wel even verkennen!!

We zaten lekker bij de rivier toen er plots een keihard buitje overtrok! Hahah....overal weer water maar ondertussen wel lekker in je bikini buiten zitten! Prima! Als het goed is komt het staartje van de tyfoon uit maleisie over thailand maar dit stuk zou het minste mee krijgen! We hopen dus op een paar kleine niets zeggende buitjes :) of nou ja....liever helemaal niks natuurlijk haha!