Van Bakersfield naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu Van Bakersfield naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Van Bakersfield naar Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Vera

22 Juli 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag werd een lange rit, vanuit Bakersfield dwars door Death Valley naar Las Vegas. We waren al om 6 uur op want anders werd het helemaal een lange dag. Gelukkig hadden we ontbijt in het hotel en konden we dus snel op pad. We reden door de woestijn, bergen en vooral heel veel cowboybosjes. Roderik heeft die term verzonnen. Het is een landschap waar je veel kleine bosjes en struikjes ziet die droog zijn. In films schieten cowboys altijd op zulke bosjes omdat ze denken dat ze iets horen! Eindeloos cowboybosjes dus!!

Het was, heet, warm en broeërig in Death Valley! Er is niks....alleen maar hitte en cowboybosjes! We zijn 85,5 meter onder de zeespiegel geweest en tsja..het was er heet, plat en euh...heet! Het was mooi om gezien te hebben maar vooral heet!! De airco moet in Death Valley ook vaak hele stukken uit. Langs de weg zie je bordjes dat de airco uit moet omdat anders de auto overhit raakt! Dat wij daardoor ook compleet overhit raakten dat stond er niet bijgeschreven!!

We besloten om verder te rijden want zelfs met 5 flessen water in de auto was het er niet echt uit te houden. De rit ging verder met nog meer cowbowbosjes! Ik heb een stukje gereden want we kwamen op eindeloze rechte wegen.

Na uren rijden kwam er tussen de bergen in een keer een mega stad te voorschijn....Las Vegas! Whoooo....waar hebben ze dat vandaan gehaald?
We hebben even aan het zwembad gelegen want we waren aardig oververhit! Death Valley had ons bijna ons leven gekost hehe!

S'avonds konden we er weer helemaal tegen aan. Een shuttlebus bracht ons naar de Strip! Het was inmiddels donker geworden! De Strip...Wauw! Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen want je moet het eigenlijk zelf zien! Licht, muziek, drukte, mega hotels, luxe......Death Valley wat is dat?

Het ene hotel is nog groter dan het andere! We bestelde een grote bier en een nog grotere cocktail en belande met onze neus in een grote piratenshow met vuurwerk! We kwamen bij een vulkaan die op uitbarsten stond en bij de grootste Mac die ik ooit gezien heb! We liepen over de Strip en keken onze ogen uit! Wat een verschil met Death Valley. De gokkasten zijn ontelbaar om van alle bling bling en lichtjes nog maar te zwijgen! Als klapper op de heftige dag kwamen we precies optijd voor de fonteinshow van het Bellagio! In een woord: WAUW! Een prachtig eind van een super hete, vermoeiende maar ooowh zo geweldige dag! Viva Las Vegas Baby!

• 24 Juli 2013 - 00:14

Han Van Der Linde:

Mooi geschreven veer ik heb er hartelijk om gelachen cowboybosjes
    Veel plezier allebei en pak de jackpot