Honolulu dag 3 - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu Honolulu dag 3 - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Honolulu dag 3

Blijf op de hoogte en volg Vera

05 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Honolulu

Vandaag vroeg uit de veren want als je in Hawaii bent kun je natuurlijk niet alleen maar op het strand liggen! Tijd dus voor wat meer actie en hoe kan dat beter dan een auto huren!

We kregen dit keer geen dikke bak maar een super mooie kleine witte Fiat 500! Haha een erg groot verschil met eerst maar dat maakt natuurlijk niks uit! Ontbijtje en snel opweg!

We reden eerst naar Pearl Habor! Hier aangekomen kwamen we er achter dat je toch zeker wel 4 uur kwijt bent om het te bezoeken, op de boot, een film, wachten op je beurt enz. dit werd toch wel een beetje zonde tijd dus we hebben het laten schieten. Wat wel mooi was dat een legerkerel ons wel even hielp met een u-turn! Hij liep naar alle 'betaalhuisjes' en verkeersregelaars en schreeuwde: We've a u-turn! Hahaha en niet zo zacht ook! Nog geen 10 sec later konden we een perfecte u-turn maken met ons gebakje! Haha opweg naar de noordkust!

Onderweg kwamen we langs Dole! Het ananasparadijs! Hier komen onze lekkere ananassen vandaan! Erg leuk om eens te zien! Ze groeien aan sprieterige struiken.

Hierna door naar de noordkust! Naar de mooie strandjes daar! De schildpadden zwemmen hier nog meer! Het is leuk om ook dit stuk van het eiland te zien! Het is toch weer anders dan in het zuiden! De stranden zijn ook een stuk rustiger en als je een eigen strandje zoekt is dit ook best redelijk snel geregeld! Sommige mensen vind het tegenvallen! Wij totaal niet! Met onze Fiat crossen we overal naar toe en stoppen wanneer wij willen.

Zo kwamen we langs de rustige weg in een keer een hele lang rij tegen! Dat is opvallend...wat bleek Shrimps! De beste van heel Amerika volgens een krantenartikel! Het was het wachten waard als zelfs ik zeg: mmm eigenlijk best lekker! Roderik was blij dat ik het bij een hapje hield! Meer voor hem!

Aan de westkust kwamen we langs een strand met veel Hawaiianen! Geen toerist te zien. Er waren zulke hoge golven dat de toeristen het waarschijnlijk niet durfden! Groot gelijk, wij ook niet namelijk! Het was wel erg leuk om te zien! Aan de westkust heb je ook de hoge bergen waar je tegenaan kijkt! Super mooi!

Tegen het eind van de middag werd het tijd voor onze favoriet, Sushi! Waar kun je dat nu beter eten dan op een schommel aan een plamboom op het strand?! De branding stroomde onder onze voeten terwijl wij lekker aan het eten waren! Haha de foto's houden jullie nog te goed, de verbinding is hier te traag!

Tegen de avond een vulkaankrater bezocht, die vonden we dan wel weer tegenvallen! Van buiten een super grote vulkaanachtige berg. Van binnen...nou ja weinig bijzonders zullen we maar zeggen!

Toen was het alweer tijd om onze kleine gebakje terug te brengen! We vergaten heel handig onze niet te missen grote strandtas maar gelukkig kwamen we daar optijd achter haha!
Tegenover de autoverhuur was nog een klein marktje met eten van de boeren hier. We hebben een aantal dingen gekocht en hadden zo meteen ons avondeten te pakken!

Wat een mooi eiland en wat een gezellige dag! We gaan nu slapen en dromen over een schommel aan een palmboom!