Van San Diego naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu Van San Diego naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Van San Diego naar Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Vera

01 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag was de laatste dag van onze road trip, we vertrokken weer naar onze 'hometown' Los Angeles. Na een beetje uitslapen en een ontbijtje bij een tankstation konden we gaan rijden. Dit keer geen toeristische route maar gewoon de snelweg. Hier doe je tenslotte allang genoeg over in de drukke steden. We reden eigenlijk constant in de 'file' maar hier in de drukke steden voelt dat wel redelijk als langzaam doorrijden. Een flinke stapvoets zullen we maar zeggen.

Er stond nog 1 Must see op het programma in Los Angeles....de Universal Studio's. Dit is een groot park/studio van Universal (die van die films ja)
Het park bestaat uit drie gedeeltes. 1: de studio's zelf, 2: een attractie gedeelte, 3: een Citywalk met shops en Amerikaanse foodketens.
De entree is even flink schrikken maar dan heb je ook wat hé! Je mag het park delen met allemaal te dikke over enthousiaste Amerikanen! Het was druk, warm en nogmaals gigantisch druk!

We besloten vandaag maar niet na te denken over de prijzen, rijen en hitte en gewoon te genieten van het park! Het was het allemaal meer dan waard namelijk! We begonnen met het studio gedeelte waar een rij van voormaat Mexico stond! Niet zeuren en gaan met die banaan! Na honderden hekjes en zinloos vermaak waren we eeeeindelijk bij de treintjes!

We reden met de treintjes door de studio's van ontzettend veel bekende films. De set van CSI was aan het draaien. We kregen ook de decors te zien, het is echt een gek gezicht. Mooie straten van voor maar erachter is gewoon hout! Ondertussen lieten ze in de trein steeds stukjes van bekende films zien! Erg leuk! De huizen van Desperet Housewives, het strand van Jaws, de straten van London, het park in New York, de jungle van Jurrasic Park alles hebben ze zelf gemaakt! Er lag zelfs een stukje 'verwoeste stad' inclusief een compleet neergestort vliegtuig van War of the Worlds. Tijdens de tour kregen we ook nog wat stunts te zien. Zo werden we bijna opgegeten door Jaws, bijna vermoord door een psychopaat, bijna meegesleurd in een echte overstroming en bijna geplet en verscheurd door King Kong en een grote Rex Dino! Waaaauw wat een effecten.....rij? Welke rij? Pas een uur later kwamen we het treintje weer uit! Een erg mooi en goed stuk van het park!

Op naar de attracties. Hier hebben we ons vermaakt met een achtbaan uit The Mummy! Ook was er een grote waterachtbaan waarbij je weer bijna werd opgegeten door Dino Rex himself! De attracties in ons kleine kikkerlandje zijn nu opeens wel heel erg simpel! Roderik heeft me hier ook nog zover gekregen om samen het spookhuis in te gaan! Aaaarg......nu vind ik dat normaal al niet echt iets......hier zijn er ook nog eens levende acteurs verstopt! Doodeng als er in één keer een 'echte' frankenstein of chuckie om de hoek springt! Lachen gieren brullen dus in dit gedeelte van het park!

Door het hele park worden er ook shows gehouden. Wij waren precies optijd voor Waterworld! Ook hier was geen effect teveel! Vuurwerk, stunts, waterexplosies en zelfs een vliegtuig wat chraste in het water! Erg gaaf! Ook mooi waren hier de acteurs.....een soak zone....is hier ook echt een soak zone! Haha hij waarschuwde nog...als je niet nat wilt worden moet je hier niet gaan zitten en als je blijft zitten moet je niet gaan huilen en Pleeeeetsj hij pakte vijf emmers met water en gooide ze vol het publiek in! Hehehe hilarisch...! Ook wij kwamen dus aardig verzopen de show uit! Machtig mooi!

Inmiddels was het zeker 7 uur later en werd het nog even tijd voor het laatste gedeelte van het park...Citywalk! Dit is eigenlijk niet meer dan Las vegas in het klein! Lichtjes, winkeltjes en fooooood! Overal food! We kozen voor de Subway en vonden het daarna wel mooi geweest!
Het was een lange, drukke dag maar het was het inderdaad meer dan waard! Nog nooit zo'n mooi pretpark gezien!

We reden nog een half uurtje naar het hotel en plof......in bed! Truste!