Van Page naar Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu Van Page naar Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Van Page naar Sedona

Blijf op de hoogte en volg Vera

26 Juli 2013 | Verenigde Staten, Sedona

Vandaag gingen we van Page naar Sedona. Met als hoogtepunt in het midden de Grand Canyon. Dit is toch wel de grootste, bekenste en mooiste canyon van heel Amerika. We moest eerst nog wel even 4 uur rijden. Door een aardbeving was de route er naar toe namelijk verwoest. We moesten dus 'even' 100mijl (160km) omrijden!! Haha dat was de 'snelste' route!

Daar waren we de dan....De Grand Canyon. Wauw wat een canyon en wat een prachtige kleuren. We hebben dan ook veel foto's gemaakt en rond gelopen! Het was echt super mooi! Totdat ons oog viel op een behoorlijke donkere wolk in de verte. Niet veel later waren er ook bliksems in de wolken te zien en hoorde je het rommelen. Eerst natuurlijk even een mooie foto proberen te maken maar al gauw was helaas het onweer niet meer te houden. Hoosbuien, hagelstenen zo groot als twee doperwten en modder aan alle kanten. De rode kleuren van de canyons waren erg mooi om te zien, maar het regende zo hard dat niemand het waagde om ook maar 1 stap uit hun goed veroverde droge plekje te zetten. Wij bleven dus ook maar veilig droog in de auto.

Na een half uurtje klaarde het gelukkig weer wat op en zijn we naar het vliegveldje gereden. We wilden namelijk erg graag over de canyon heen vliegen. De vliegtuigjes hadden vertraging opgelopen door het weer, maar er was nog wel een plekje vrij. Na heel lang overwegen en twijfelen (en er zelfs een muntje op gegooid te hebben) hebben we besloten om het toch niet te doen. De wolken hingen nog super laag en de kleuren zijn toch anders dan met mooie volle zon. We waren te bang dat we nauwelijks iets zouden zien. Aangezien de volgende onweersbui alweer op de loer lag......... %&€#(..........
Heel erg jammer! Bovendien is vliegen in zo'n klein vliegtuigje nu ook niet echt prettig met al die bliksems, maar dat was natuurlijk bijzaak!

Een beetje sip gingen we opweg naar Sedona. We zagen nog een hele kudde groot uitgevallen herten (grote bergbokken met gewei?) Onze reisgids houd op bij California en aangezien we nu in Arizona zitten hadden we geen idee waar we naar toe gingen. We verwachte een suf dorp zoals Fresno. Na een paar spelletjes in de auto; ik ga op reis en ik neem mee, verzin een stad en nog veel meer onzin als liedjes van Bruno Mars en Justin Timberlake kwamen we nog steeds sip een bocht om........

Wauw rode caynons met zon! Bergen, bossen, riviertjes, cowboyhuisjes, indianententen en een super leuk dorpje! Ons humeur draaide gelukkig weer om! Sedona blijkt toch super mooi te zijn! Hier in Amerika kan alles super snel veranderen. Zo zitten we midden in de Grand Canyon met een mega onweersbui en zo zitten we in een cowboy-indianendorp met zon! We gingen wat lekkers te eten zoeken. Hiiiiidiehowwwwww!

Dat liep wat anders dan gepland. We kamen in een alientent terrecht, van buiten leek het een leuk Amerikaansrestaurantje. Van binnen was het gewoon verschrikkelijk, om over het eten nog maar te zwijgen. Al was de service met de cola super goed! Ik had nog 3/4 van mijn al groot uitgevallen glas en kreeg de tweede er al meteen bij?! Ik heb me er netjes doorheen geworsteld en was blij dat ik het op had.....en hup de derde stond er ook alweer! Om het netjes te zeggen: het eten was niet te vreten!! Gelukkig was onze buik gevuld met liters cola! Aaaargh!

Tnx voor alle lieve en leuke reacties! Het kost aardig wat tijd om de verslagen bij te houden via een tablet die niet mee werkt of een kleine telefoon, sorry dus voor kromme zinnen! Soms heb ik echt geen zin om alles eruit te vissen hehe het is vakantie he! Ik heb in ieder geval wel alle verhalen bij elkaar zo!

• 27 Juli 2013 - 09:51

Han Van Der Linde Van Het Slechte Weer: