Vogels spotten en wandelen! - Reisverslag uit Serekunda, Gambia van Vera Linde - WaarBenJij.nu Vogels spotten en wandelen! - Reisverslag uit Serekunda, Gambia van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Vogels spotten en wandelen!

Blijf op de hoogte en volg Vera

17 Oktober 2013 | Gambia, Serekunda

Vandaag moest een actieve dag worden! Na een goed ontbijtje met banaan en brood haalde Alladin ons op met de taxi. Hij had de dag gepland dus het was voor ons ook wel een beetje een suprise!

Eerst gingen we naar het grote natuurpark. We kregen hier een gids Adam hij liep met ons mee door het park. Erg mooi, dwars door de jungle. Hij legde uit welke bomen en dieren er waren. We hebben erg veel mooie vogels gezien! Helaas kwam onze favo.....de hamerkop....steeds niet tevoorschijn! Wel een heleboel gekleurde andere vrienden. We hadden Han er rustig een hele week achter kunnen laten, hij zou niet alleen geweest zijn want er waren nog wel een paar echte overdreven vogelspotters in het hutje!

We kwamen nog apen tegen en spinnen! Al met al liepen we zo'n 10 km door het park! Huppa.....van die luie strandstoel af! Al deze kilometers
hebben we keurig in onze korte broeken gedaan en op onze slippers! Hahah erg goed voorbereid dus......ahum! De rest van de fanatieke vogelsfreaks liep te zweten in bergschoenen en lange broeken hehe!

Halverwege kwamen we bij de hyena's die best wel chill leken. Hier hebben we ook nog een paar leuke beeldjes gekocht!

Aan het eind van de tocht hadden we helaas onze vriend hamerkop nog niet gezien dus besloot Adam nog even met ons de rijstvelden in te lopen! 3 kilometer later was dit beste beestje echt niet van plan zich te laten zien. Aangezien 3 km op inimini rijstveldpaadjes op slippers ook niet evht een pretje is besloten we op te geven. Jullie begrijpen dat de hamerkop toen meteen kwam aan vliegen! Hahahah....dus Han kom maar op met die vakantie! Na 13 km door de bush bush en een prachtige val van paulien in het rijstveld is het ons dan toch gelukt.

Hierna zijn we met Alladin nog naar een houtmarktje geweest! Hier kwamen we ook Rambo tegen, onze taxichauffeur van vorig jaar! Even een praatje gemaakt en toen nog een erg leuk spelletje gekocht.

Het rijden met Alladin is sowieso een feest. Kletsen onderweg brengt de leukste gesprekken opgang! Zo vond Alladin het maar belachelijk dat je in Nederland niet mag toeteren om niks en hiervoor een boete krijgt. Hij vond dat we rustig een goede compromie konden sluiten met de politie! Toeteren voor een kleine boete bijvoorbeeld! Hilarisch!

Na een barre tocht over zandweggetjes met grote plassen water kwamen we bij een compound. Dat is een afgeschermd stukje land waar een hele familie samen woont. Hier hebben we al onze lolly's uitgedeeld en de grote grootmoeder wat extra's gegeven. Het was erg bijzonder want deze familie was net iemand verloren. Ze konden dus wel een extratje gebruiken! Na een nare periode tijdens deze feestdagen!

Paradise beach kwam in zicht en we hebben heerlijk met Alladin iets gegeten en gedronken! Kletsen, liggen, lopen over het strand! Heerlijk!

We reden terug naar het hotel om nog even lekker uit te rusten van een erg leuke dag! We liggen dus lekker bij het zwembad!

s'avonds zijn we weer met Omar gereden. We lieten ons naar een local restaurant brengen! Erg lekker en niet duur!
We wilde optijd na bed heen, en waren best moe maar Eva en ik kregen nog een zeer belangrijke discussie over de hyena (alle hyena's zaten prima in een groot hok, maar eentje zat in een te belachelijk klein hokje) in het natuurpark! Haha.....we hebben minstens een uur alle ins en outs opgezocht over de hyena! Als jullie dus wat willen weten over aardvarkens, manen, clitroissen, giechelen en verstoppen hahah eva en ik weten alles!

Truste....giechel giechel!