Strand - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Vera Linde - WaarBenJij.nu Strand - Reisverslag uit Sere Kunda, Gambia van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Strand

Blijf op de hoogte en volg Vera

15 Oktober 2013 | Gambia, Sere Kunda

Na een behoorlijk warme nacht! We zijn die 25graden niet meer gewend hehe. We hadden een prima ontbijtje in ons hotel!

Er word goed op ons gelet want toen Paulien een rondje liep door het hotel werd er al gevraagd of ....de prinssesen nog sliepen! Whahah kijk dat horen we graag!

We gingen opzoek naar een iets minder luxe strand. Na een klein zandweggetje te hebben gevolgd kwamen we bij een super mooi simpel strandje. Rieten parasolletjes, ligbedjes en een heleboel mannen die niks beters te doen hebben dan de tuinman, de beveiliging, de man van de bedden, de ober en ga zo maar door. Erg efficient geregeld is het niet maar voor een praatje hebben ze altijd tijd.

We hebben er geslapen, gelezen, gezwommen en gegeten! Erg zwaar allemaal dus. Rustdag!

s'avonds hebben we Alladin niet gebeld want het is nationaal feest hier in Gambia. Alle moslims kopen een ram (als ze dit kunnen betalen) en slachten deze samen met familie. Alladin was dus veelste druk! We hebben weer op de strip gegeten. In de allermooiste tent haha...prachtige groene zitjes heel erg sfeervol (zonder geinen) We hebben alle drie een mega grote butterfish gegeten! Echt heerlijk!

Na een heel verhaal van de ober over liefde, je gedachten en je hart hadden we genoeg stof om over na te denken. Mannen hier doen alles voor je als vrouw. Wij als Nederlandse vrouwen zijn in hun ogen gek dat we alles zelf doen. Ze vinden het ook niet normaal en willen graag helpen.
Dat is wel erg vreemd om mee te maken. De mannen die hier
werken hebben ook echt niks. Ze werken keihard voor helemaal niks. Ze zijn tevreden met hun leven en willen lol maken. Erg bijzonder!

• 16 Oktober 2013 - 20:53

Han Van Der Linde:

Hallo klasse Veer ga zo door ik lees juliie belevenissen met plezier.

groetes Han