Van Scottsdale naar Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu Van Scottsdale naar Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Van Scottsdale naar Palm Springs

Blijf op de hoogte en volg Vera

29 Juli 2013 | Verenigde Staten, Palm Springs

Vandaag hadden we vooral een reisdag. We moesten van Scottsdale naar Palm Springs. Dit is ongeveer 450 km, de weg was niet echt bijzonder. Eigenlijk was het puur alleen een weg rechtdoor.....eindeloos rechtdoor!
Onze tomtom gaf dan ook aan dat de volgende afslag pas over 250km was. Pwiew......! Erg spannend dus ahum....

Het enige wat er eigenlijk gebeurde gedurende die 4 uur was dat het hier zo heet en droog is dat er gewoon stof rond draaid met de wind. Echt kleine stormpjes van zand dus! Om de zoveel km zie je weer een draaikolk van zand! Cool!

We hebben nog een poging gedaan om Joshua National Park te bezoeken. Dit is een park met een heleboel bijzondere bomen. Eerlijk gezegt vonden wij het niet echt bijzonder. We hebben een klein stukje gereden en hebben toch weer voor de eindeloos lange route rechtdoor gekozen. Anders zouden we nog 3 uur langer naar 'bijzondere' bomen in een snikhete woestijn kijken! Dat waren we niet echt van plan!

Ons hotel is prima en we hebben nog lekker even aan het zwembafd gelegen. S' avonds hebben we in het stadje iets gegeten. Palm Springs zelf is wel grappig, midden in de woestijn ligt namelijk een compleet aangelegd groene stad. Overal mooie grasveldjes, prachtige tuinen en nette schone straten. Het ziet er erg mooi uit maar het is ook wel een beetje dubbbel. S'avonds gaan namelijk alle sproei installaties aan! Beetje zonde van al dat water, er gaan hier heeeeel wat liters naar de tuin! Ook de sproeiers maken gigantisch veel lawaai! Net alsof er een heel grasveld vol zit met krekels!

Onze auto had vandaag nog al wat bijzondere lampjes.....we hebben de banden opgepomd en volgens ons moet het nu weer opgelost zijn!
Kijken wat hij morgen doet!

We gaan nu lekker slapen want het is hier nog steeds Death Valley temperatuur en dat is gewoon snikheet! Lekker op de aircokamer is dus nu wel prima!