Van Sedona naar Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu Van Sedona naar Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Van Sedona naar Scottsdale

Blijf op de hoogte en volg Vera

27 Juli 2013 | Verenigde Staten, Scottsdale

Vandaag gingen we richting Scottsdale. Na een ontbijtje in het hotel gingen we opweg. De afstand tussen deze twee plaatsen is binnen twee uur via de snelweg te rijden. Dat is natuurlijk veelste saai voor ons en dus hadden we een andere route gekozen.

Eerst gingen we langs Montezuma Castle. Dit is een vijf verdieping hoge Indiaanse ruïne. We mochten weer naar binnen met onze 'parkenpas' en zo ontliepen we mooi een hele rij! De ruïne ligt midden in een berg, het is leuk om te zien maar daarmee was het ook wel gezegd. Heel veel tijd hebben we er dus niet door gebracht! Het was er ook ontzettend heet! We zitten momenteel weer bijna op Death Valley temperaturen! Zweten geblazen dus en veelste warm voor oude ruïnes!

We reden door naar het Roosenvelt Lake. Een erg mooi groot meer waar natuurlijk weer met veel bootjes op werd gevaren, want daar zijn de Amerikanen dol op! Hier stonden we voor de keus.....de weg volgen en hopen dat het een beetje op zou schieten richting Scottsdale......of de off road nemen en onze Jeep eens even gebruiken waarvoor het werkelijk bedoeld is en zo tevens een stuk afsnijden. De keus was natuurlijk makkelijk en zo reden we even later op een oude afgelegen zandweg!

Deze zogeheten 'Apache Trail' werd vroeger gebruikt door de Indianen om bij Phoenix te komen. Wij als echte tukkers vonden dat we dit ook wel aankonden! We reden nog een kleine stukje verhard en zagen de eerste echte cactussen! Cool! Daarna begon het avontuur over de zandweg, langs canyon's, door de bergen, langs rivieren en meren. Alles was zand en zonder een vangrail! Het was echt meer dan de moeite waard! Roderik ging als een echte Indiaan de bergen door! Na een laatste 'misschien iets onverantwoorde' klim kwamen we op een prachtig uitzichtpunt boven op de berg. Niemand te zien en de nog al zeer wijde omgeving! We hadden uitzicht op grote canyons! (Dat er onder in het ravijn ook een auto van jaren geleden, op de kop lag is een bijzaak) Prachtig! Wat een natuur!

Helaas was het toch echt tijd om dit mooie gebied te verlaten en dus reden we verder. Langs nog twee grote meren, langs Old Dutchmans Park (wat niet meer is dan een oude mijn een een verlaten restaurant) langs een spookdorpje!

Spookdorpje....yeaah! We hadden nog een oud spookdorpje in ons achterhoofd waar we voorbij waren gereden. Wat een geluk dat er hier ook eentje was! Hier hebben we even rondgelopen en gekeken. Het is vooral leuk om te zien dat het net is of je midden in het wilde westen beland bent! Indianen, cowboys ons maakt het niks uit! Hihaaaaa! De temperatuur was inmiddels naar ver boven gezond gestegen en dus reden we vanuit hier meteen naar Scottsdale!

Aangekomen in ons hotel bleek ook hier nog een verrassing! Happy hour......yes the cocktails are included! Waarom?.....geen idee maar het is een erg vriendelijk gebaar! Zo lagen wij dus 5 minuten later met een cocktail in de hand aan het overvolle zwembad! Goh...waarom zou het hier nou zo druk zijn? Het toch al overvolle zwembad werd ook nog eens gevuld met een hele lading zwaar bezopen Amerikanen die net van een boot op een Lake afkwamen! Mmmmm...bijzonder! Ze waren niet vervelend en we hebben er in ieder geval samen met de rest van de toeristen erg om kunnen lachen!

S'avonds waren we moe en na een snelle hap in een restaurantje hebben we gauw ons bedje opgezocht! Het was een avontuurlijke dag vol verrassingen!

Helaas was er ook een iets mindere verrassing helemaal aan het eind van de avond...de telefoon van Roderik was niet bestand tegen de ondragelijke hitte en heeft alle foto's gewist van deze dag! Helaas kunnen we dus weinig delen voor vandaag! Gelukkig heb ik ook behoorlijk wat geklikt vandaag dus de foto's houden jullie nog tegoed!