Van Lake Tahoe naar Fresno - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu Van Lake Tahoe naar Fresno - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Van Lake Tahoe naar Fresno

Blijf op de hoogte en volg Vera

20 Juli 2013 | Verenigde Staten, Fresno

Vandaag gingen we van Lake Tahoe naar Fresno. In kilometers is dit maar 430 km maar omdat we over de Tiago Pass en door Yosemite Park wilden, zouden we er wel 8 uur over doen. We zijn dus optijd weggegaan. We waren Lake Tahoe nog maar net uit en toen liep er een vos over de weg. Yeah dit was een goed teken. We waren namelijk van plan om vandaag een beer te spotten in Yosemite. Die leven daar in grote aantallen.

We hebben de tank goed vol gegooid en gingen de bergen in. We reden eerst langs een spookdorpje. Deze hebben we later toch overgeslagen omdat het te ver uit de route was. Helaas! We stopten even op een uitkijkpunt bij het Mono Lake. Dit Lake is 3 keer zouter dan de zee en verdampt waar je bij staat. Het was vroeger vijf keer zo groot als het nu is. We raakten hier ook aan de praat met een Amerikaans stel. Ze vertelde dat Yosemite Beauuuuutifull moest zijn. Fresno was....... bleeehhh dat moesten we maar afzeggen volgens hem haha!

We reden even later de Tiago Pass op. De hoogste berg hier in de omgeving. Wauw! Wat een bergen, wat een natuur en wat een sneeuw nog op de toppen!
Het was in een woord super! We kochten er een parkpas en mogen nu in alle parken de komende tijd. De weg ging over in Yosemite Park . Het is er gewoon prachtig. Bergen, meren, kliffen, watervallen en verschillende bomen. Ik kan er veel over vertellen maar die man had gewoon gelijk het was er Beauuuutifull!

We reden er uren rond tot dat........ik even niet de bossen in keek en mijn hoofd draaide.....een beer! Whoeei levensecht en zonder tralies. Helaas was het midden in een gevaarlijke bocht waardoor we geen foto konden maken! Je moet het maar doen met het verhaal.

Hierna zijn we naar Fresno gereden. Ook hierin had de man gelijk. In Fresno is niks. Dor landschap, geen gezellige eettentjes , eigelijk gewoon niks wat aanspreekt. Behalve dan....... het buitenzwembad in ons hotel! De temperatuur is inmiddels gestegen naar 41 graden, dus we hebben heerlijk tot 7 uur liggen niksen! Lang leve het zwembad in het oer saaie Fresno!