Vietnam en de cultuur en natuur! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu Vietnam en de cultuur en natuur! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Vietnam en de cultuur en natuur!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

10 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje uit Vietnam! Dit keer een verhaal uit Saigon en even voor de geruststelling, maak jullie niet druk want ik ben totaal niet het type om mensen slecht te behandelen! Ik geef de arme mensen hier genoeg en ik ben altijd berreid om te helpen. Ik stond namelijk wel als 1 van de enige ook buiten in de regen en dat kon ik van de rest van de toeristen niet zeggen, die lagen namelijk mooi binnen te slapen!! Ik moet alleen wel de humor ergens van blijven in zien he! ;) Nou goed dan is dat ook weer duidelijk!

In Na Trang heeft het de hele dag geregend! Ik heb dus maar besloten om zo snel mogelijk daar weg te gaan! Ik heb nog met twee Nederlandse jongens gepoold en wat gegeten en toen heb ik snel een busrit naar Saigon geboekt! Iets wat ik stiekem ook wel jammer vond omdat Na Trang en Mui ne toch ook wel hele mooie stranden hebben.

De busreis van Na Trang naar Saigon was werkelijk prachtig!! Ik kon mooi liggen in de bus en ondertussen naar buiten kijken, muziekje op en genieten maar! Vietnam is een heel verschillend land kwa natuur, het heeft bergen, zee, strand en rivieren! De mensen leven in kleine huisjes waar vaak erg weinig luxe te vinden is! Toch zijn ze altijd gastvrij en willen ze je overal mee helpen! Ik ben echt nog nooit zoveel mensen tegen gekomen die iets, zomaar voor je willen doen! Als je vervolgens de mensen iets geeft omdat ze je geholpen hebben, vliegen ze je nog net niet om de hals van vreugde! Ik ben dan ook altijd helemaal blij omdat die gezichten zo vrolijk zijn! Het voelt dan ook echt goed om die mensen iets extra's te geven!

Vandaag ben ik in een marktje geweest om wat spulletjes te kopen! Ik ben niet zo'n goede afdinger haha, dus heb natuurlijk weer veelste veel betaald voor mijn spullen! Maar aan de andere kant is het steeds weer leuk om te zien dat je de mensen blij kunt maken en tegelijker tijd ook zelf iets leuks kunt kopen! Dat bevalt me dus erg goed en dat ik dan iets teveel betaal, ach nou ja pech gehad!

Vandaag ben ik ook naar het oorlogsmuseum in HCMC geweest. Dat maakte wel heel veel indruk omdat er heel veel foto's hingen van mensen die gemarteld werden. Het is wel een keer anders om het verhaal een keer van de Vietnameze kant te horen! Ze noemen de oorlog hier ook niet de Vietnamoorlog, maar de Amerikaanse oorlog! Ik heb dus een goede combinatie van cultuur, natuur en strand in mijn reis ;) haha!

Vanavond ga ik iets eten met twee Engelsen die ik ontmoet heb en dan ga ik morgen naar de tunnels uit de oorlog! Ik hou jullie op de hoogte!

Veel liefs Vera


  • 10 September 2008 - 11:50

    Papa Mama:

    Wat geweldig dat we je even gesproken hebben op skype wat een kleine wereld he!Zo te horen gaat het weer goed met je.En wat een mooie foto s staan er weer op. Geniet ervan liefs en een dikke knuffel van ons allen.

  • 10 September 2008 - 12:06

    Mar:

    Haaaaaaaaai :D

    Nou ik was ook snel weggegaan ja, alleen maar regen, erger kan toch niet :( Kan je helemaal geen leuke dingen ondernemen! Maar nu dus in Saigon. Oorlogsmusea, klinkt indrukwekkend. Veel plezier vanaaf met de Engelsen & morgen niet verdwalen in de tunnels he ;) hihi...

    Kus Mar & Groetjes van de rest van de familie

  • 10 September 2008 - 15:13

    Jet:

    Hee Kees, ik wil je even vertellen, dat Vera een leuke, spontane en sociale meid is, dus jij moet je schamen, dat jij zo reageert.
    Lees haar reisverslag met plezier of sla het over.
    Hallo Vera, leuke foto´s en veel plezier.

    Liefs Jet

  • 11 September 2008 - 12:25

    Leny:

    Hai Vera, misschien ben je straks nog blij dat je weer thuis bent!?!?
    Ongelooflijk, zoveel indrukken. Hoe ruikt het daar. Heerlijk naar al die lekkere kruiden en al dat mooie fruit? Het moet een bijzonder land zijn al die aaidige mensen.
    Nog veel plezier,
    Karel Leny en Lot

  • 11 September 2008 - 21:54

    Michel L:

    Nou zeg je hebt wel pech met het weer,zo zie je maar hier is niets goed en daar hebben ze bijna niets en zijn ze blij met iets....hey met zoveel bus en treinreizen kom je daar wel in aanmerking voor een ov -kaart of niet...veel plezier daar nog en kalm an ...doei doei

  • 12 September 2008 - 22:46

    Gerda Voortman:

    Hallo Vera

    Heel goed dat je ook aan je culturele ontwikkeling denkt!!
    En wie goed doet, goed ontmoet!
    groet Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 23208

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: