Een busreis en regen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu Een busreis en regen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Een busreis en regen!

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

08 September 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje uit het inmiddels nog al regenachtige Vietnam! De dagen in Hoi an heb ik mooi nog op het strand doorgebracht, met als gevolg dat ik nu een mooi bruin kleurtje heb! Ook heb ik een paar souverniertjes gekocht en een grotere tas voor al die souverniers ;) haha ja wie het breed heeft, kan het breed laten hangen he ;) haha! Ik begin me denk ik iets te veel aan te passen aan het ritme hier, want ik kom nu ook overal NET optijd! In Hoi an komen ze namelijk gewoon steeds 5 min te vroeg!

Ik ben in Hoi an nog naar My Son geweest. Dat is een oude chamtempel die je kunt vergelijken met de grote tempel van Angkor watt! Alleen dan natuurlijk een stuk kleiner. In de Vietnamoorlog was My son een vrij bommen gebied ofzo iets. Er zijn dus ontzettend veel tempels weggebombadeerd. De tempels die er nu nog stonden waren wel prachtig om te zien!

Gisteren de nachtbus naar Na trang genomen. Dat betekend een prachtig mooi bedje voor mij alleen in de bus (wel geteld 1,5 meter lang en dat is het) De komende 12 uur werd dat mijn plekje. We kregen een wc stop waar ik helemaal niet op gerekend had. Ik was al helemaal gelukkig, totdat bleek dat ik die wc moest delen met 30 gekko's en 3 sprinkhanen zo groot als mijn hand! Die hurk wc kon ik wel aan....maar die beesten! Nee ik moest spontaan niet meer naar de wc! Ik plas nog liever achter een boom hahah! Nou goed met als gevolg dat ik s'nachts weer last kreeg van mijn buik en heel erg misselijk werd! Toen begon het nog keihard te regenen en onweren en kreeg de bus een lekke band! pff....toen had ik het toch redelijk gehad! Al moet ik wel zeggen dat ik de enige was die de humor er nog wel van in zag dat een paar vietnamezen s'nachts om 3 uur in de modder een band moesten verwisselen! hahaha het was een erg grappig gezicht!

S'morgens kwamen we dan eindelijk aan in het hotel en daar moets ik overgeven! Oleeej de dokter maar weer laten komen en wat bleek! Buikgriep, dus ik heb weer pillen voor 2 dagen! Wat een feest he ;) haha maak jullie nie druk ik voel me verder prima! Mijn hotel ziet er goed uit, het is alleen een beetje jammer dat het hier nog niks anders heeft gedaan dan regenen! Terwijl Na Trang toch het pracht en praal van de stranden moet zijn!

Veel liefs vanuit het hotel!!

  • 08 September 2008 - 10:38

    Mama En Papa:

    Wat jammer dat het nu regend.Zeker nu je op de mooiste stranden bent.Succes met het boeken van die dagtocht voor morgen en we horen nog van je liefs mama en papa en eva en jjblub.

  • 08 September 2008 - 10:48

    Sjees:

    Regen. Tjah, moest je daarvoor duizenden kilometers afleggen. Je had net zo goed thuis kunnen blijven, haha. Beterschap en veel plezier nog.

  • 08 September 2008 - 15:08

    Aletta:

    Ach, bah zeg!
    Maar gelukkig kom je nu snel naar het oh zo schone en beestvrije (ahum) Saigon! :s

  • 08 September 2008 - 15:33

    Fransje :

    Hoi Vera,
    Wat een toestand elke keer met je buik. Jammer, net zoals de regen.maar ik begrijp dat je je daardoor niet uit het veld laat slaan.Kranig hoor! Veel plezier nog.Groeten van ons.

  • 08 September 2008 - 18:07

    Jet:

    Hallo Vera,
    Hier ben ik weer in beeld. Ik ben heel blij dat mijn kids weer op honk zijn en was daardoor te druk om je te mailen.
    Je verhalen lees ik nu pas en ja je hebt niet stilgezeten zeg.
    Wat een koffer vol ervaringen. Je hebt heel wat bagage opgedaan de laatste weken. Geniet nog lekker van de lieve mensen, de bijzondere bezienswaardigheden en blijft relaxen aan the Beach.
    Intussen laveren wij door de buien door!!!!!
    Gelukkig hebben we jouw verhalen om van te genieten.
    Liefs Jet

  • 08 September 2008 - 18:40

    Herbert:

    Ha Vera, Alles weer gelezen en alle foto,s bekeken. Heeeeeeeeeeel boeiend. Ik hoop dat je nu niet meer ziek wordt trouwens. Veel geluk en plezier verder. Gloeten Helbelt.

  • 08 September 2008 - 19:07

    Michel L.:

    Wel een beetje jammer van de regen , maar na regen komt zonneschijn he...geniet van de mooie dingen die je meemaakt en ziet..beterschap met je buik en carpe diem.

  • 09 September 2008 - 06:35

    Mar:

    Hai Veertje,

    Nou eindelijk weer 8er 't internet dusss gelijk je verhaaltjes weer ff gelezen, maar klinkt weer allemaal goed, chillen @ the beach, kleding laten maken, shoppen :D helemaal goed alleen die buikgriep minder, maar ff weer aan de pillen en je bent er zo weer bovenop :D en dan kan je weer verder met genieten (...in de regen :() Zal de zon naar je toe sturen!! Nou heel veel plezier nog!

    Kus Mar & Greetz van Dave

  • 09 September 2008 - 09:15

    Jet:

    Ach Vera nu weet je ook weer wat regen is. Je zou het bijna vergeten!!!!
    NU maar hopen dat je snel opknapt en dan laat het zonnetje maar weer schijnen. Veel plezier!
    Groetjes Jet

  • 09 September 2008 - 14:44

    Anita:

    Hoi Vera,

    Ik heb net al je verhalen gelezen en de foto's bekeken.
    Wat een geweldige ervaring ! Geniet nog lekker en pas goed op jezelf.
    Lieve groetjes, Anita.

  • 09 September 2008 - 15:58

    Roos:

    Hoi Vera, jouw gezellig en informatieve reisverslag is ook voor onbekenden heel plezierig om te lezen. Mijn complimenten!

    Ik plan momenteel een reis naar hanoi, sapa en halong-bay. kan kiezen tussen de volgende 3 maanden mrt, april en juni.
    Zou jij zo vriendelijk willen zijn in je omgeving eens te informeren welk van deze 3 maanden het mooist om te reizen is? (minste regen+mist/veel zon/rijstvelden op zijn mooist)? Wat adviseert een ervaren Vietnamees?

    Ik ben benieuwd!
    en.. alvast bedankt hè!
    Groetjes van Roos

  • 09 September 2008 - 16:35

    Kees:

    wat is er voor loliigs aan mensen die in de modder moeten werken om een band te wisselen zodat jij met je luie kont weer verder kan reizen? Schaam je

  • 10 September 2008 - 15:17

    Roderik!:

    Maf-Kees bemoei je ergens anders mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 23166

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: