Klaver 7 en een Olifant - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu Klaver 7 en een Olifant - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Klaver 7 en een Olifant

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

03 September 2008 | Vietnam, Hoi An

Dag lieve mensen,

Hier een berichtje uit Hoi an het winkelmekka van Vietnam! Ik ben vandaag met een motort van Hue naar Hoi an getrokken, nou ja vervoerd ;) Ik had weer een motormuis! Deze was erg aardig, beetje verlegen, maar precies wat ik wilde voor vandaag haha! De bedoeling was dat we langzaam naar Hoi an zouden rijden en dat we tussendoor want dingen ging doen!

Onze eerste stop werd het olifantenmeertje. Dit was vroeger een drinkplaats voor de olifanten die in de bergen woonden. Nu was het niks anders dan een ontzettend mooi zwemparadijs tussen rotsen en jungle! Ik heb er even gezwommen en had ongeveer 15 Vietnamezen om mij heen zwemmen, die het allemaal prachtig vonden! De vrouwen gierde het echt uit van het lachen! Ik was namelijk de enige toerist haha in het meertje! Nu weten de meesten wel dat ik wit ben, maar nu voelde ik mij pas echt wit hahaha, maar elke Vietnamees vond het prachtig!! nou ja..vooruit he ;)

De tweede stop werd een bunker uit de Vietnamoorlog. We reden door de bergen en vanuit de bunker, boven op de berg, had je een prachtig uitzicht over Da nang! Halverwege de daling deed de motor een beetje vreemd! De rem maakte een geluid alsof hij totaal naar de filistijnen was! Mijn motormuis moest dus maar eens gaan kijken. Ik zag mezelf al uren op een berg staan bhoehoeee.... Maar wat bleek na twee minuten had hij het probleem gevonden! Het was een.... Klaver 7 hahahah en speelkaart ja...??!! Die zat ergens vast! Ik vond het wel een beetje erg vreemd, maar tegelijkertijd ook een super grap! hahah dus we konden weer verder!

De derde stop werd China beach!! Ja ik hoor jullie denken BEACH!! wat vervelend, haha nou het was zo vervelend als het klinkt! Lui op het strand in een ligstoel! Erg leuk om te zien was dat de Vietnamezen net hun visnetten uit het water gingen halen! Ik maakte nog een grapje dat ze vast maar 1 visje hadden, maar 30 min later lagen er wel 3000 vissen te spartelen in bakjes!! Ik heb meteen ook even de nodige toeristische kiekjes gemaakt haha!

De vierde stop werd een tempel waarvan ik in het begin geen idee had wat ik er van moest verwachten! Ongeveer 300 treden de berg op kreeg ik wel 20 buddha's te zien! Er was een jongetje wat wel wist waar de hemel was, vertelde hij me! Nou zo gezegt zo gedaan, kom maar op met die hemel dan! Ik volgde het jongetje trouw en hij kroop in een spleet in de rotsen achter een buddha beeld! Ik had zo'n mijn twijfels ma heej, wat hij kan, kan ik ook he!! Ik hem volgen, het donker in! Het was er nauwelijks groot genoeg voor mij en na het nodige klimwerk en nou ja kruip en gokwerk kwam ik boven op de berg uit! hahaha hoe schattig!! Je had echt een prachtig uitzicht vanaf daar!! Ik was blij dat ik een paar kilo was afgevallen anders had ik er serieus (geen geintje) nooit doorheen gekunt!! haha!

Mijn motormuis stond beneden weer trouw op mij te wachten, en bracht me even later naar een prachtig hotel in Hoi an (met een BAD)!!! Dus hier ben ik nu aangekomen en ik ga maar eens op zoek naar een broodje kaas!!

  • 03 September 2008 - 14:50

    Petrik En Judith:

    Leuk man, al je verhalen! Wat onderneem je veel! Maar goed, je bent ook niet zo vaak in Vietnam he. Veel plezier nog!

  • 03 September 2008 - 15:21

    Mama :

    Hoi motormuis. Wat een leuk verslag weer!Niet teveel kleren laten maken!!!!Spreek je gauw weer en voor straks welterusten en slaap lekker de lindes.

  • 03 September 2008 - 17:28

    Dick Geerdink:

    heb net van han gehoord waar je bent mooie verhalen en fotos, jij veel lijst eten en weer dikkel wolden. veel plezier verder en tot ziens ik blijf je volgen.

  • 04 September 2008 - 08:06

    De Jagtjes:

    Hai Vera,ja ook wij volgen je reisverhalen!Mooi zijn ze.Gelukkig voel je je weer beter en kun je weer genieten van al dat moois om je heen.Het is ons nu wel duidelijk waarom jij juf bent en geen "pleeg".Pas goed op jezelf! Groetjes Robert Yvonne & kids.

  • 04 September 2008 - 09:25

    Mar:

    Hai meis,

    Zo zo klinkt weer allemaal leuk! Cultureel & relax :D Helemaal perfect! Al genoten van je bad in het hotel?? Nou genietse en ik lees na het weekend weer je volgende verhalen!

    Kus Mar

  • 04 September 2008 - 16:04

    Rodriquez&Eva:

    Wij eten lekker hollandse pot, hou jij t maar bij je broodje kaas en rijst;)
    Dikke doejh en n kusje

  • 04 September 2008 - 19:59

    Emmeke:

    hee vera ik wist helemaal niet dat jij het continent ook verlaten had! Voor hoelang zit je daar? Leuk hoor allemaal! geniet er nog van.
    liefs emmeke

  • 05 September 2008 - 10:37

    Stephanie:

    Hey meis!

    Wat briljant allemaal!!!
    Super van genieten!! Heel leuk dat wij op deze manier ook een beetje een vakantie gevoel krijgen, whoaaaa!!!
    Liefs, Frederik en Stephanie

  • 05 September 2008 - 13:00

    Marloes Keizers:

    Hoi die Vera,

    Wat ontzettend leuk om jouw reisverslagen te lezen. Ik wens je nog heel veel plezier toe en wees voorzichtig. Deze ervaring draag je de rest van je leven bij je. Dit pakt niemand meer van je af.

    Liefs,

    Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 23172

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: