Drugs en Jellyfish - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu Drugs en Jellyfish - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Drugs en Jellyfish

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

26 Augustus 2008 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Wat leuk om veel van iedereen te horen!! Ik kom net terug van mijn 2 daagse reis naar Halong bay, dat zijn eilanden (zo'n 2000) in het noord oosten van Vietnam! Ik had een tour geboekt, erg leuk want de gids begon al met iedereen in de groep voor te stellen:
Hi i'm Vera and i'm from Holland! (and i've been using drugs for 4 months hahahaha zo klinkt dat, net een praatgroep)
Nee maar, hele leuke mensen en erg leuke groep dus helemaal dik in orde! We gingen daar een boot op en kregen een kamer, ik deelde een kamer met een vrouw van 34, maar ze zag eruit als 22 en dat was ook waarna ze zich gedroeg! We voeren naar een grot en het was zo mooi om al die eilanden te zien! Ik ben mooi met een aantal boven op het dek gaan zitten en genieten!! Toen hebben we de grot bezocht, dat was erg mooi om te zien omdat er overal van die druipdingen waren en je soms door het water moest lopen (i love my birkenstocks!!!) Wel was het heel warm ma ach dat neem ik voor lief!
Na de grot gingen we kajacken, whoei ik was hier natuurlijk super goed in dus zette ze mij in mijn eentje in zo'n ding! Haha terwijl de rest met zijn tweeen mocht, maar dat vond ik helemaal niet erg want ten eerste het was werkelijk prachtig om zo rustig te dobberen en die eilanden te bekijken, het water was echt zo lekker warm!! Ten tweede het was erg leuk om dikke grote paarse krabben, die op de rotsen zaten, te pesten met de peddel en volgens mij was ik ook de enige die dat leuk vond, en ten derde train ik dan natuurlijk mijn armen voor de hockey! Daarna gingen weer een stukje met de boot mee en toen zijn we gaan zwemmen in de open zee! Dat moest ik natuurlijk niet missen, dus ik sprong mooi een paar keer van die boot en toen:

JELLY FISH!!!!

Haha kwallen dus..huppa ik snel uit het water en ze hebben mij niet meer erin gezien!! Anderen gingen nog wel zwemmen en de wegids werd gestoken of nou ja gebrand door een kwal! brrr....

Toen lekker slapen op de boot en de volgende ochten voeren we langzaam terug naar Halong city. Onderweg begon het heel erg hard te regenen, maar het was een prachtig gezicht zo tussen al die eilanden!
Het was zo'n 3,5 uur rijden met het busje om weer terug te komen naar Hanoi maar dat was niet erg omdat ik mooi kon kletsen met iedereen! Mijn engels word steeds beter! Nu zit ik even tussen mijn tours in, ik heb 4 uur voordat ik naar Sapa ga, dat is in het noord westen van Vietnam! Dus ik ben weer 3 dagen weg!!
Ik slaap in de nachttrein vannacht waar ik een soft sleaper heb, dat houd in dat ik een cabine heb met 4 bedden die ik deel met 3 mensen een arico en een deur die dicht kan. Ik hoop dus dat ik een beetje fatsoenlijke leuke mensen te slapen krijg!

Het eten gaat hier steeds beter, ik heb garnalen gehad en ander raar spul waarvan ik nog steeds niet weet wat voor fruit het was! Ook heb ik een soort meloen gehad maar dan was het wit met zwarte pitten, ik heb me laten vertellen dat het van een cactus was! Er is alleen een ding wat ik hier niet ga eten en ook niet ga proberen:
Kat en hond! Ze eten het hier met kop en al! Als of ze willen zingen:

Food glorious food, flesh take of the dead one's!! hahahaha!

Heej Cat's are my friends, i don't eat my friends!!!

Tot slot heb ik nu ook wat foto's om te laten zien!!

Veel liefs Vera

  • 26 Augustus 2008 - 10:23

    Laura!:

    Aahh jellyfish!! Daar moet je voor oppassen! Haha je zult nog wel meer te maken krijgen met enge 'organism of the sea' haha, leuk om steeds je verhaaltjes te lezen! Zo blijven we goed op de hoogte! En nogmaals: bon appetit ;-)
    Kus Lau

  • 26 Augustus 2008 - 10:26

    Anne L.:

    Hee Vera!
    Super leuk om je verhalen te lezen. Hebt zo te lezen al veel gezien en meegemaakt. Ben benieuwd naar de foto's!

    Anne xx

  • 26 Augustus 2008 - 11:07

    Mama:

    heb je verslag gelezen super!!!Hoorde van papa je verhaal op msn nu veel plezier in sapa met dezelfde groep en slaap je weer bij die jonge blom in de trein ha .dikke knuffel mama.

  • 26 Augustus 2008 - 13:15

    Emma:

    Haha, ik dacht al dat je was opgepakt omdat er drugs in je tas was gevonden ;) je weet maar nooit he in Zuidoost-Azië! :p

    En leuke foto's heb je er al op staan! Nou veel plezier met je volgende tour en ik hoor weer van je :D!

    Kus uit bewolkt Nederland van Emma

  • 26 Augustus 2008 - 16:37

    Jose Foyer:

    Lieve Vera, wat een spannende avonturen, ik geef je mijn mailadre zodat ik een e-mail ontvang bij ieder nieuw bericht. Ik geniet van je verhalen.
    Veel liefs José

  • 26 Augustus 2008 - 16:43

    Elsa:

    Vera! Wat gaaf zeg!
    Ik opende mijn stoffige inbox en zag dat ik al aardig wat had gemist. Dus snel maar even bij gelezen! Kijk al uit naar je volgende bericht!
    Have fun!!

    Elsa

  • 26 Augustus 2008 - 16:45

    Elsa:

    Vera! Wat gaaf zeg!
    Ik opende mijn stoffige inbox en zag dat ik al aardig wat had gemist. Dus snel maar even bij gelezen! Kijk al uit naar je volgende bericht!
    Have fun!!

    Elsa

  • 26 Augustus 2008 - 17:39

    Mar:

    Haaaaai Veer :D

    Leuk, leuk, leuk allemaal...Klinkt allemaal goed! Mooi flink cultuur daar proeven! Mooie dingen zien, nice! Nou tot het volgende verhaaltje :D Dan meer pic's ;) hihi!!

    Kussss Mar

  • 26 Augustus 2008 - 21:59

    Annie ,Jos:

    Tjee wat supergaaf die reis die je maakt. ik wil graag op de hoogte blijven. Lief van je mams om je link door te sturen. Geniet, geniet!!!!!Annie

  • 28 Augustus 2008 - 04:53

    Aletta:

    Oh geweldig, wat mooi zeg!
    Moet ik ook nog 's heen ;)

    Weet je al wanneer je richting het zuiden komt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 23177

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: