Slangen en musea - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu Slangen en musea - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Vera Linde - WaarBenJij.nu

Slangen en musea

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

24 Augustus 2008 | Vietnam, Hanoi

Nou nog eentje dan, ik ben net terug van een dagje Hanoi, hoewel ik natuurlijk weer ben opgeligd door een Vietnamees, de gemenerd, heb ik er wel een hele leuke en fijne dag voor gehad haha!

Ik was aan het wandelen naar het Hoan kiem meer en toen ging ik even op een bankje zitten, als een echte toerist haha! Toen kwam er iemand naar me toe die wel mijn gids wilde zijn voor die dag! Ik dacht kijk dat is niet verkeerd, je weet natuurlijk dat ze er op uit zijn om je optelichten dus ik was er op voorbereid. Ik schreef de prijs op een papiertje muhaha zodat we de zaken prima op orde hadden. Daar gingen we op een brommertje Hanoi door, ik heb werkelijk heel Hanoi gezien! 3 musea, 2 tempels, de bekende en grootste markt in Hanoi dus ik was helemaal tevreden. Toen moest ik natuurlijk wat eten en hij wist wel wat goeds vertelde hij, zo gezegd zo gedaan, maar wat ik niet wist dat meneer slang in gedachten had!!
Bij dat restaurant hadden ze dusslangen, ik dacht ach ja nu of nooit, sorry voor alle enge dieren lief hebbers, ma die slang werd dus voor mijn neus een kopje kleiner gemaakt en eetsmakelijk kon ik zeggen! Het was een unieke ervaring in ieder geval, laat ik het zo maar beschrijven! (slang smaakt eigenlijk wel lekker sorry) Het was alleen een beetje jammer dat de vrouw van de slang mij oplichte door het eten natuurlijk veeeeeeeel duurder te maken! Achteraf heel stom natuurlijk ma goed daar is nu niks aan te doen! Ik heb in ieder geval een erg leuke dag gehad en een slang op gegeten haha! Dus maak je niet druk, ik vermaak me nog steeds en verhonger nog niet!! hahaha!
In het hotel heb ik nu een 2 daagse reis naar Halong bay (de kust)geboekt waar ik slaap op een boot, en daarna ga ik naar Sapa (dat is in de bergen) nu komen de berichten dus vast minder snel!!

  • 24 Augustus 2008 - 12:12

    Mandy:

    respect dat je slang eet hoor! ;)
    ik zou het niet zo snel durven haha

  • 24 Augustus 2008 - 12:23

    Carmen:

    Ahh.. Slangeneter! Getsiederrie haha! Waar blijven de foto's dan? Ben heel erg benieuwd!

  • 24 Augustus 2008 - 18:47

    Gerda Voortman:

    Geweldig wat heb jij al veel meegemaakt in drie dagen.Een baan aangeboden,opgelicht,slangenvlees gegeten.Heerlijk!
    Niet meer laten oplichten en voor de rest GENIETEN!!!
    Blijf je verwonderen over een totaal andere cultuur!! groet fam.Voortman

  • 25 Augustus 2008 - 14:52

    Emma:

    Ha, daar komt de barbaarse Vera naar boven!! :p lijkt me ook best lekker hoor, stukkie slang.. beter dan dat ie jou opvreet!

    Veel plezier!! xx Emma

  • 25 Augustus 2008 - 17:29

    Fransje Fris:

    Hoi Vera,
    Leuk zeg om je verhalen uit Vietnam te lezen.Je hebt best al een hoop beleefd.
    Van Paulien heb ik je site doorgekregen dus ik zal de komende weken met belangstelling je avonturen volgen. Heel veel succes en plezier daar.Groeten van ons.
    Fransje en de frissen.

  • 25 Augustus 2008 - 17:49

    Elly Breukink:

    Hoi Vera, Vind dat jij in korte tijd al veel meegemaakt en gezien hebt.Dat jij slang hebt gegeten had ik nooit gedacht,echt dapper.
    Dat ze je proberen te neppen komt overal voor. Het is leergeld,moet je maar denken.Wens je aan de kunst en in de
    bergen heel veel plezier.
    Veel liefs Elly

  • 25 Augustus 2008 - 18:14

    Ome Job:

    Hi Vera,
    Neem alle recepten mee,
    dan gaan we in Artis eens lekker koken. Heet je daar trouwens Ve La?
    Heel veel plezier!

  • 25 Augustus 2008 - 22:01

    Laura:

    joehoeee ik wil foto's zien:D
    ps. bon appetit ;-)

  • 28 Augustus 2008 - 14:39

    Jet:

    He lekkerbek, wat zul je slan(g)kt terugkomen.
    Leuke foto's en gezellige verhalen. We blijven je op de voet volgen.
    Liefs, Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2008

Mijn reis

19 September 2008

De laatste dag

17 September 2008

De mekong delta

14 September 2008

Shoppen in Cholon

12 September 2008

De tunnels en geweren
Vera

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 23206

Voorgaande reizen:

19 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Bali 2016

20 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Thailand 2014

14 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Gambia 2013

12 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Amerika 2013

22 Augustus 2008 - 19 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: